Ve Středočeském kraji začíná stavba dalšího úseku D7
V pátek byla zahájena stavba 3,4 km dlouhého úseku D7 ze Slaného do Kutrovic. Stavební práce v hodnotě 532 milionů Kč potrvají dva roky.
Foto: Fotografie ze slavnostního zahájení stavby dálnice úseku dálnice D7. Zdroj: Ministerstvo dopravy ČR
V pátek 25. října došlo ke slavnostnímu zahájení stavby úseku D7 z města Slaný do Kutrovic ve Středočeském kraji. Hlavním cílem projektu je přestavět části silnice I/7 na dálnici se čtyřmi pruhy. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) plánuje v brzké době začít i stavbou zbylých dvou středočeských částí dálnice D7.
„Vždy mě potěší, když zahajujeme výstavbu části dálnice, jejíž příprava se z nějakého důvodu protahovala a výstavba dlouho odkládala. Tři nedostavěné úseky D7 mezi Slaným a Louny řidiče a obyvatele Lotouše skutečně trápí. Stávající silnice I/7 představuje důležitou spojnici Prahy s průmyslovou aglomerací Lounska a Chomutovska a u Slaného po ní denně projede 15.000 aut, z toho pětina kamionů. Díky tomu, že letos zahájíme i dva zbývající úseky ve Středočeském kraji, dojde k propojení dálnice, která dnes končí u Knovíze, s hotovými částmi v Ústeckém kraji mezi Panenským Týncem a Louny,“ informoval Martin Kupka, ministr dopravy.
Stavba 3,4 km dlouhého úseku bude hotová v listopadu 2026. Kromě již uvedeného rozšíření silnice I/7 na dálnici je v plánu také pět mostů, přičemž tři z toho budou přímo na nové dálnici. Spolu s tím dojde k vybudování 600 m dlouhé protihlukové stěny u Lotouše.
„Jedním z výrazných objektů nového dálničního úseku je přeložka doprovodné komunikace. Účelem je dopravně zpřístupnit oblasti Neprobylic a Kutrovic poté, co bude zrušený přístup ze silnice I/7 v obci Lotouš. Součástí komunikace bude i nová čtyřramenná okružní křižovatka. Ještě v průběhu prosince tohoto roku plánujeme zahájit realizaci zbylých dvou úseků dálnice D7 ve Středočeském kraji. Jde o sedmikilometrový úsek Kutrovice – Panenský Týnec a podobně dlouhou část dálnice mezi Knovízí a Slaným,“ sdělil Radek Mátl, generální ředitel ŘSD.
V rámci projektu prozkoumali daný úsek archeologové, kteří zde odkryli hrob náležející k bylanské kultuře z 8. až 7. století před naším letopočtem či zbytek sídliště z období stěhování národů.
Zhotovitelem stavebních prací za 532 382 711 Kč bez DPH je společnost SILNICE GROUP a.s.
O dálnici D7
Dálnice D7 tvoří v plánech české dálniční sítě doplňkový tah, který není součástí hlavních mezinárodních koridorů, nicméně představuje významný přínos pro ekonomiku a zaměstnanost jednoho z nejchudších regionů v České republice. Spojení průmyslového Mostecka a Chomutovska s hlavním městem či rychlejší napojení na Německo a tím i západní Evropu představují výrazné stimuly zejména pro zahraniční investory.
Aktuálně je v provozu téměř 60 km dálnice D7, zbývá dostavět ještě 24 km. První úseky dálnice vznikly už v 60. a 70. letech 20. století, v současnosti je cílem dokončit dálnici do roku 2029.
Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Ministerstvo dopravy ČR, dalnice-d7.cz)