Otevřít menu
Doprava dnes
-

Vlakem z Pardubic do Uherska a zpět dvousetkilometrovou rychlostí? Správa železnic na tom pracuje!

Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti na koridoru z Prahy do Ostravy, konkrétně mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko. Vlaky by v tomto úseku měly v budoucnu jezdit 200 km/h.

18:04 / 29. srpna 2022
Vlakem z Pardubic do Uherska a zpět dvousetkilometrovou rychlostí? Správa železnic na tom pracuje!i

Foto: Železniční stanice Uhersko (zdroj: wikipedie).

Kromě rekonstrukce trati by modernizací měly projít také stanice Moravany a Kostěnice. Cílem projektu je navrhnout modernizační stavebně-technické úpravy tak, aby bylo možné navýšit rychlost na 200 km/h. Zásadní je přitom důraz na bezpečnost a spolehlivost provozu, jak vysvětluje ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar„Soustředíme se na zajištění interoperability, zvýšení kapacity dráhy nebo odstranění bariér pro cestující. Zvýšené nároky ale klademe také na úsporu energií.”

Moderní bezbariérové stanice s inteligentními přístřešky

Rekonstrukcí by měly projít i stanice na této trati, cílem je zvýšení pohodlí při cestování a zajištění bezbariérovosti. AFRY proto v záměru projektu zpracuje i řešení modernizačních úprav pro stanice Moravany a Kostěnice. „Díky těm by zde měly vyrůst nové perony namísto úrovňových nástupišť a přibýt inteligentní přístřešky vybavené např. systémem pro sdělování informací o jízdách vlaků, s možností vyhledávat spojení, řízeným osvětlením, akustickým hlášením a dalšími prvky zvyšujícími komfort cestování,” upřesňuje Martin Vachtl.

Záměr projektu a s ním spojenou dokumentaci připraví společnost AFRY CZ, která prověří statiku stávajících mostů na tomto úseku a navrhne také zrušení všech pěti železničních přejezdů. Modernizací by měly projít železniční stanice Moravany a Kostěnice. Mají například vyhovovat podmínkám a požadavkům pro plynulý provoz pod dohledem ETCS včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 m.

 

Autor: Filip Červinka (zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru