Vlakem z Pardubic do Uherska a zpět dvousetkilometrovou rychlostí? Správa železnic na tom pracuje!
Správa železnic uzavřela smlouvu na zpracování záměru projektu a doprovodné dokumentace pro zvýšení rychlosti na koridoru z Prahy do Ostravy, konkrétně mezi stanicemi Pardubice hlavní nádraží a Uhersko. Vlaky by v tomto úseku měly v budoucnu jezdit 200 km/h.
Kromě rekonstrukce trati by modernizací měly projít také stanice Moravany a Kostěnice. Cílem projektu je navrhnout modernizační stavebně-technické úpravy tak, aby bylo možné navýšit rychlost na 200 km/h. Zásadní je přitom důraz na bezpečnost a spolehlivost provozu, jak vysvětluje ředitel odboru přípravy staveb Správy železnic Pavel Paidar: „Soustředíme se na zajištění interoperability, zvýšení kapacity dráhy nebo odstranění bariér pro cestující. Zvýšené nároky ale klademe také na úsporu energií.”
Moderní bezbariérové stanice s inteligentními přístřešky
Rekonstrukcí by měly projít i stanice na této trati, cílem je zvýšení pohodlí při cestování a zajištění bezbariérovosti. AFRY proto v záměru projektu zpracuje i řešení modernizačních úprav pro stanice Moravany a Kostěnice. „Díky těm by zde měly vyrůst nové perony namísto úrovňových nástupišť a přibýt inteligentní přístřešky vybavené např. systémem pro sdělování informací o jízdách vlaků, s možností vyhledávat spojení, řízeným osvětlením, akustickým hlášením a dalšími prvky zvyšujícími komfort cestování,” upřesňuje Martin Vachtl.
Záměr projektu a s ním spojenou dokumentaci připraví společnost AFRY CZ, která prověří statiku stávajících mostů na tomto úseku a navrhne také zrušení všech pěti železničních přejezdů. Modernizací by měly projít železniční stanice Moravany a Kostěnice. Mají například vyhovovat podmínkám a požadavkům pro plynulý provoz pod dohledem ETCS včetně možnosti provozu nákladních vlaků o délce až 740 m.
Autor: Filip Červinka (zdroj: Správa železnic)
