Otevřít menu
Doprava dnes
-

Vlaky se postupně vrací na opravené tratě! Začne sloužit nová zastávka Stéblová obec.

V neděli 11. prosince začne platit nový jízdní řád, který přináší hned několik novinek i na železniční infrastruktuře. Především se vrátí regionální vlaky a rychlíky linky R19  na trať mezi Brno a Blansko, kde končí roční nepřetržitá výluka.

21:17 / 7. prosince 2022
Vlaky se postupně vrací na opravené tratě! Začne sloužit nová zastávka Stéblová obec. i

Foto: Nová zastávka Stéblová obec půjde do provozu! (zdroj fotky: Wikipedie).

Cestujícím začne také sloužit nová zastávka Stéblová obec a vlaky díky dokončeným dvěma přeložkám zvládnou cestu z Prahy do Českých Budějovic za 100 minut. Přesně před rokem se na celých 12 měsíců zavřela pro veškerou dopravu trať z Brna do Blanska, zde došlo k rozsáhlé modernizaci celého úseku. 

Od začátku platnosti nového jízdního řádu se sem vracejí všechny regionální vlaky a rychlíky linky R19 jezdící mezi Prahou a Brnem. Ostatní dálkové vlaky, tedy zejména mezinárodní expresy do Vídně, Bratislavy či Budapešti budou do poloviny příštího roku ještě jezdit přes Havlíčkův Brod. Pokračují totiž stavební práce mezi Brandýsem nad Orlicí a Ústím nad Orlicí a modernizace pardubického železničního uzlu. Dobrou zprávou pro cestující je, že po dobu zimní přestávky budou mezi oběma zmíněnými stanicemi k dispozici v celém úseku dvě koleje, poslední etapa výluk začne až na jaře. V úseku mezi Brnem a Blanskem budou mít cestující k dispozici nová nástupiště a v zastávce Blansko město pak nový podchod.

Na jihu Čech končí poslední omezení jízdy vlaků ve stanici Soběslav, kde se odstraňoval původní přejezd a byla zde zavedena pomalá jízda. Po nové přeložce mezi Soběslaví a Doubím u Tábora se jezdí po obou kolejích od listopadu, už od září slouží provozu i další nová trať mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Díky téměř 20 kilometrům nových přeložek bude cesta vlakem z Prahy do Tábora nově trvat 59 minut a do Českých Budějovic 100 minut. V Soběslavi se otevírá přestupní terminál, který přímo navazuje na tamní železniční stanici. Na jaře příštího roku se pak v místě dosavadního autobusového nádraží dokončí nové parkoviště.

V Praze se otevřou důležité zastávky!

V Praze končí modernizace trati mezi Smíchovem a Radotínem. Cestující budou mít v radotínské stanici k dispozici v plném rozsahu podchod pod všemi nástupišti, pro řidiče a chodce se definitivně uzavírá přilehlý železniční přejezd. Od 20. prosince se otevírá také druhý nádražní podchod, který vzniká na místě původního podzemního propojení. V tento den přestane fungovat dočasná montovaná lávka nad kolejištěm, která po dobu rekonstrukce nádraží nahrazovala podchod. Ve stanici dále pokračuje výstavba nové nádražní budovy, ta by měla začít sloužit cestujícím za rok.

Už od poloviny listopadu jsou k dispozici dvě koleje mezi Pardubicemi-Rosicemi nad Labem a Stéblovou, od neděle 11. prosince budou vlaky zastavovat v nově vybudované zastávce Stéblová obec. Současně bude pokračovat výstavba nového mostu přes Labe mezi Rosicemi nad Labem a pardubickým hlavním nádražím. Stavební práce na modernizaci uzlu Pardubice se nyní soustředí do samotné stanice, naopak končí omezení části traťových kolejí mezi hlavním nádražím a Kostěnicemi, respektive Přeloučí.

Pokud jde o další změny, tak na trati mezi Českou Třebovou a Svitavami se současná zastávka Svitavy-Lačnov přesunula do nové polohy a přejmenovala na Opatovec. V hlavním městě se během platnosti nového jízdního řádu otevřou zastávky Praha-Čakovice severní nástupiště a  Praha-Čakovice zámecký park, na které bude jezdit městská linka z Masarykova nádraží. 

 

Publikoval: Jonáš Franz (zdroj: TZ Správy železnic).

zpět na články

inzerce

nahoru