Otevřít menu
Doprava dnes
-

Výpravní budova v Benešově nad Ploučnicí se dočká rekonstrukce, která začne letos na podzim

Správa železnic začne v říjnu rekonstruovat výpravní budovu v Benešově nad Ploučnicí. Aktuálně se hledá zhotovitel prací, které by měly finišovat v závěru příštího roku. Stavbaři provedou kompletní zateplení objektu, zrekonstruují veřejně přístupné prostory a vybudují bezbariérové WC. Celkové investiční náklady akce dosahují výše 70,3 milionu Kč.

14:05 / 10. července 2022
Výpravní budova v Benešově nad Ploučnicí se dočká rekonstrukce, která začne letos na podzimi

Foto: Nádraží Benešov nad Ploučnicí. Zdroj fotky: Wikipedie.

Ve zrekonstruované výpravní budově se plánuje umístění archivu a kanceláře města Benešov nad Ploučnicí

Cílem rekonstrukce ve stanici Benešov nad Ploučnicí je lepší využití tamní výpravní budovy při zachování jejího stávajícího rozsahu. Akce navazuje na už provedené dílčí opravné práce zaměřené na umístění technologie staničního zabezpečovacího zařízení v jednom křídle budovy, k němuž došlo v roce 2018.

Dělníci provedou zateplení fasády a střechy objektu. Současně vymění rozvody vody, elektroinstalace a vytápění. V rámci dispozičních změn dojde k vybudování bezbariérového WC a úpravě prostor pro prodej jízdenek. Přízemí s prvním patrem propojí bezbariérový výtah.

Součástí akce je nová kanalizační přípojka, parkoviště P+R a přístřešek pro úschovu kol a zajištění bezbariérového přístupu na kryté nástupiště u výpravní budovy.

Ve zrekonstruované výpravní budově se plánuje umístění archivu a kanceláře města Benešov nad Ploučnicí. Předjednané je rovněž využití původních bytových prostor v prvním patře pro Policii ČR, které získají oddělený přístup.

Stanice byla otevřena 16. ledna 1869 společností Česká severní dráha (BNB) na trati z Děčína do Jedlové. Stavbu trati a železničních budov prováděla firma Vojtěcha Lanny, dle typizovaného předpisu drážních budov BNB. 14. července 1872 otevřela BNB dráhu z Benešova do České Lípy, kam od roku 1867 vedla dráha z Bakova nad Jizerou, do Děčína. Po zestátnění BNB v roce 1908 pak obsluhovala stanici jedna společnost, Císařsko-královské státní dráhy (kkStB), po roce 1918 pak správu přebraly Československé státní dráhy.

Publikoval: Dagmar Lánská (Zdroj: SŽ)

zpět na články

inzerce

nahoru