Vysokorychlostní úseky: Začátek stavby jedné z prvních tratí v roce 2025?
Správa železnic pokračuje v představování úseků VRT! Jedním z prvních realizovaných tratí bude VRT Moravská brána z Prosenic do Ostravy.
Správa železnic na tento úsek aktuálně hledá projektanta. VRT Moravská brána je rozdělena do dvou stavebních úseků. Od začátku svého provozu pomůže velmi vytíženému koridoru a zároveň znatelně zkrátí jízdní doby z Ostravy do Olomouce, Přerova, Otrokovic nebo Brna.
Začátek stavby se předpokládá v roce 2025. Vlaky na trať poprvé vyjedou zhruba o čtyři roky později.
Rychlost na trati bude až 320 km/h. Vlaky budou moci využít propojení se stávající železniční sítí v Hranicích na Moravě a Ostravě-Vítkovicích. Vysokorychlostní vlaky tak budou moci obsloužit také Valašsko nebo Těšínsko. Správa železnic navíc společně s polskými kolegy pracuje na přeshraničním úseku z Bohumína do Katovic.
Chcete o VRT Moravská brána vědět víc? Podrobnosti najdete na webu: https://www.spravazeleznic.cz/vrt/moravska-brana
Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj: Správa železnic)