Výstavba obchvatu Nové Paky je v plném proudu, první řidiči se po něm projedou v létě 2025
V plném proudu je výstavba obchvatu Nové Paky. Stavbaři pokračují v činnostech, které jsou spojené se založením mostních objektů. Těch bude na trase celkem šestnáct. Obchvat bude začínat před Kumburským Újezdem a povede v těsné blízkosti Heřmanic a Štikova. Dále řidiči projedou údolím, kde se bude nacházet estakáda končící ve Vidochově.
Obchvat Nové Paky: začínáme s betonovou stavbou
Jan Rýdl, tiskový mluvčí ŘSD, ke stavbě řekl: "V tuto chvíli a vidíte to i za námi, je hotová tzv. zemařina. Ta nejhrubší práce na trase se zemí, tzn. odebírání, převoz, transport země jako takové a v tuto chvíli začínáme v uvozovkách s betonovou stavbou, zakládáme tu spodní stavbu."
"Zahájili jsme zemní práce na několika úsecích hlavní trasy, máme v současnosti založeny tři mostní objekty z těch avizovaných šestnácti, za našimi zády je nejdelší estakáda 400 m dlouhá, je to nadjezd – stavební objekt 206 překlenuje údolí Štikovské rokle,“ pronesl za zhotovitele Porr Jiří Pöschl.
"Právě tím, že začínáme navážet stavební hmoty, beton, betonářskou ocel, začínáme skutečně transportovat těžké stroje, tak toto období začíná být těžké pro Novou Paku, kterou velmi prosíme o trpělivost a v závěru poděkujeme. Pro Novou Paku to znamená, nejen že bude zatížena těžkou technikou, ale zároveň to bude znamenat i dopravní omezení. To se bude v průběhu stavby měnit a prosíme, nejen místní, ale i turisty, o sledování dopravního značení, které se bude postupně měnit,“ uzavřel Jan Rýdl. Téměř osm a půl kilometru dlouhá trasa vyjde na více než jednu miliardu korun. V současnosti jdou práce podle harmonogramu a první řidiči by se po obchvatu měli projet v létě roku 2025.
Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: ČTK a light.polar.cz)
