Otevřít menu
Doprava dnes
-

Z Prahy k moři: Poprvé nočním vlakem do Gdyně

Cestování přes noc se dočkalo dalšího příjemného rozšíření. Od poloviny dubna mohou cestující využít nový noční spoj s lůžkovým vozem z Prahy přímo do přímořské Gdyně na severu Polska. Spoj je součástí mezinárodní linky EC 460/461 Baltic Express, která zajišťuje každodenní spojení mezi Českem a Polskem.

11:02 / 17. dubna 2025
Z Prahy k moři: Poprvé nočním vlakem do Gdyněi

Foto: Baltic Express

Na trase, která propojuje Prahu s pobřežní oblastí Trojměstí – tedy s městy Gdaňsk, Sopoty a Gdyně – se vůbec poprvé objevil lůžkový vůz, který zajišťuje polský dopravce PKP Intercity. Ten bude nasazován zatím v rámci pilotního provozu, a to do konce letošního léta.

 

Lůžkový vůz nabízí až 24 míst ve třídě, která je určena pro cestující hledající vyšší míru pohodlí. Každý oddíl je vybaven jedním až třemi lůžky, nechybí umyvadlo a k dispozici je také sprcha na palubě. Součástí služby je i servis s občerstvením, povlečené lůžko a možnost ranního probuzení s kávou nebo čajem. Spoj odjíždí z Prahy denně v 18:51 a do Gdyně dorazí v 5:20 následujícího dne. Cesta zpět z Gdyně začíná ve 23:13 a v Praze je vlak v 9:06 ráno.

 

Komfortní cestování za přírodou i historií

 

Spoj EC Baltic Express není lákadlem jen pro ty, kteří míří na pobřeží Baltského moře. Na své trase propojuje také řadu zajímavých měst, která stojí za návštěvu jak z turistického, tak z obchodního hlediska. Mezi nejvýznamnější zastávky patří Kladsko, Wrocław a Poznaň – historická centra plná architektury, kultury a života. Do Kladska se cestující z Prahy dostanou za necelé tři hodiny, do Wrocławi za čtyři hodiny a do Poznaně za přibližně šest a půl.

 

Zajímavým bodem na trase je i Lichkov, který nabízí návaznost na oblíbenou rekreační oblast Dolní Morava. Ta je vyhledávaná celoročně – v létě pro pěší túry, cyklistiku nebo návštěvu ikonické Stezky v oblacích, v zimě pro moderní lyžařský areál a snowparky.

 

Vlaky EC Baltic Express jsou vybavené pro pohodlné cestování na delší vzdálenosti. Cestující mají k dispozici moderní klimatizované vozy 1. a 2. třídy, místa určená pro osoby se sníženou pohyblivostí, možnost přepravy jízdních kol a samozřejmostí jsou elektrické zásuvky u sedadel a Wi-Fi připojení. V české části trasy zajišťuje České dráhy občerstvení formou minibaru, zatímco v polském úseku je součástí soupravy také bistrovůz s nabídkou teplých i studených jídel.

Pro ty, kteří plánují cestu do Polska, se vyplatí využít nabídku Včasné jízdenky Evropa, která umožňuje výrazně snížit náklady při včasné rezervaci. Je však potřeba mít na paměti, že pro všechny mezinárodní spoje tohoto typu je rezervace místa povinná.

 

Noční doprava v Česku nabírá na síle

 

Tato novinka zapadá do širší strategie Českých drah, které dlouhodobě rozvíjejí noční železniční dopravu. Kromě spojení s Gdyní provozují ve spolupráci s dalšími evropskými dopravci také lůžkové či lehátkové vozy do destinací jako jsou Curych, Varšava, Budapešť, Krakov, Košice nebo Poprad-Tatry.

 

Klíčovými přestupními uzly jsou přitom stanice Břeclav a Bohumín, kde dochází k přeřazování vozů mezi jednotlivými spoji. Noční vlaky zde často navazují na dálkové linky mířící například z Vídně a Budapešti do Berlína či Mnichova.

 

 

Autor: Martina Střasáková 

zpět na články

inzerce

nahoru