Otevřít menu
Doprava dnes
-

Začíná rekonstrukce historické nádražní budovy v Plzni

Na druhém nejfrekventovanějším nádraží v Plzni byly pod dohledem památkářů zahájeny stavební práce. Hotovo bude začátkem roku 2027.

14:25 / 13. října 2024
Začíná rekonstrukce historické nádražní budovy v Plznii

Foto: Historická nádražní budova na Jižním Předměstí v Plzni. Zdroj: Správa železnic

Historická nádražní budova na Jižním Předměstí v Plzni se dočkala rekonstrukce. Objektu bude vrácen jeho původní lesk, cestujícím zase rekonstrukce přinese větší komfort.

Nástupiště a kolejiště na Jižním Předměstí už prošly modernizací v rámci celkové přestavby plzeňského železničního uzlu. V tuto chvíli přichází na řadu novorenesanční budova pocházející z počátku dvacátých let 20. století. Nádražní budova je od roku 1995 zapsána na seznamu památkově chráněných objektů. V rámci restaurátorských prací dojde např. k renovaci psaníčkových sgrafit či lunetové římsy.

Rekonstrukce budovy proběhne za jejího provozu s ohledem na to, aby v co nejmenší míře ovlivnila cestující. Během obnovy nádraží bude mimo jiné opravena střecha a fasáda, dále budou vyměněna okna a dveře.

 „Více než sto let stará budova je živou připomínkou průmyslového rozvoje Plzně. Za jejím vznikem totiž stál neustále narůstající počet cestujících, zejména těch, kteří dojížděli za prací do nedalekých Škodových závodů. Novorenesanční stavba se díky rekonstrukci stane opět nepřehlédnutelnou dominantou celé čtvrti,“ sdělil Martin Kupka, ministr dopravy.

Hlavní vchod do budovy je z mostu Ivana Magora Jirouse, ze kterého se vstupuje do odbavovací haly.

„Samotná nástupiště se nacházejí o patro níže, pro přístup k nim bude možné využít zrekonstruovaný výtah. Cestující ocení také příjemnější prostředí ve veřejně přístupných prostorách,“ popsal Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.  

V úrovni nástupišť pak stavbaři vybudují nové veřejné toalety. Na nádraží bude dále instalován moderní informační a orientační systém.

Zhotovitelem stavby je společnost Chládek a Tintěra, Pardubice. Stavební práce přesahující 84 milionů Kč by měly být ukončeny na začátku roku 2027.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: TZ Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru