Odborné články

Uzel Plzeň, 3. stavba - přesmyk domažlické trati
Historie přípravy realizace stavby Uzel Plzeň, 3. stavba sahá hluboko do nultých let 21. století.

Vysokorychlostní železniční spojení BRNO–PŘEROV–OSTRAVA
VRT – tři písmena, představující zářivou budoucnost české železnice – železnici novou, rychlou, moderní, ale také kapacitní, spolehlivou a výkonnou, protože tak jako vždy i v případě vysokorychlostních tratí platí, že důvodem, proč je chceme, není pouze neustálá touha jít kupředu, ale zároveň potřeba udělat krok z louže, ve které stojíme.

Terminál Smíchovské nádraží
Území Smíchova prochází v posledních dvou dekádách nebývalou proměnou. Změny se na Smíchově a navazujících městských částech nevyhnuly ani hromadné dopravě.

Rekonstrukce železniční stanice Řetenice
Na konci roku 2015 byly zahájeny práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby „Rekonstrukce žst. Řetenice“. Jedná se o dopravnu, která je po obou stranách sevřena výrobním závodem společnosti AGC Flat Glass Czech.

Elektrizace trati Kadaň Prunéřov – Kadaň
Stavba vznikala v roce 2012, kdy SUDOP BRNO zpracovával technickoekonomickou studii možnosti elektrizace této trati. Rok poté došlo k zadání dokumentace pro územní rozhodnutí a vzhledem k tomu, že šlo o pokračování elektrizace, nesmělo u toho chybět středisko 208 (Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky).

Negrelliho viadukt - pohled investora
Pohled investora rekonstrukce Negrelliho viaduktu je pro mne velmi specifický, jelikož jsem v průběhu přípravy a realizace vystřídal na straně investora celkem tři pracovní pozice.

Negrelliho viadukt – jak šel čas
Viadukt byl uveden do provozu v roce 1850 jako součást Severní státní dráhy a propojoval nádraží Praha (nynější Masarykovo) a Bubny. Od roku 1841 byl budován na předměstí Prahy, tehdy od hlavního města ještě odděleném barokními hradbami, v katastru obce Karolinenthal – dnešního Karlína.

Rekonstrukce výpravní budovy železniční stanice Plzeň hl. n.
Od května 2021 probíhá další rozsáhlá rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy železniční stanice Plzeň hlavní nádraží. Objekt se mění od základů až po střechu.

VYSOKORYCHLOSTNÍ ŽELEZNIČNÍ SPOJENÍ PRAHA–BRNO–BŘECLAV
Studie proveditelnosti vysokorychlostní trati Praha–Brno–Břeclav

Zrychlení spojení Praha (– Plzeň) – Mnichov 3
Je-li naší minulostí, současností i budoucností modernizace trati z Plzně přes Domažlice do Německa, platí totéž i pro novou trať z Prahy do Berouna… Hořovic… Plzně.
