Odborné články
Češi využívají telematickou asistenci stále více. Chrání tím své životy i majetek
Loni došlo na českých silnicích k více než 98 tisícům dopravních nehod, při nichž zemřelo 454 osob a dalších 1734 jich bylo těžce zraněno. Dobrá zpráva je, že oproti roku 2021 počet usmrcených klesl. Ta horší, že počet je stále vysoký. Jednou z možností, jak tuto statistiku zlepšit, je přitom telematická asistence.
Připravované rekonstrukce tramvajových tratí v Plzni
Plzeň je po Praze, Brně, Ostravě město s nejrozšířenější tramvajovou dopravou v ČR. Celková délka tramvajových tratí dosahuje téměř 22 km. Tramvajové tratě tvoří páteř hromadné dopravy a podílejí se na celkovém objemu veřejné dopravy částkou 45 %.
Přestavba železniční stanice Łódź Fabryczna
O získání zakázky na přestavbu železniční stanice Lodž Fabryczna v Polsku se ucházelo mezinárodní sdružení stavebních společností ve složení Metrostav – Mosty Lodž – SUDOP – EŽP.
Tříkolejné řešení železničních mostů pod Vyšehradem
Po vyhodnocení rozsahu navrhovaných úprav na rekonstrukci mostu při zachování stávající konstrukce byl učiněn závěr, že rozsah rekonstrukce by byl zcela neúměrný celkové době provádění, dlouhodobému omezení provozu, finančním nákladům a výsledně dosaženým parametrům s omezenou životností 30 let.
Modernizace a dostavba železniční stanice Praha Masarykovo nádraží
Aktualizace dokumentace pro územní rozhodnutí
Most na nové železniční stanici Praha Zahradní Město
V Praze na Zahradním Městě se 21. dubna 2020 uskutečnila zatěžkávací zkouška jedné ze tří nosných konstrukcí nového železničního mostu přes Průběžnou ulici.
Most na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu
Ve středu 27. dubna 2020 proběhla montáž ocelové nosné konstrukce nového zdvižného mostu přes plavební kanál ve Vraňanech. V úterý 5. května 2020 pak stavaři osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou.
Optimalizace traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany
V úterý 18. 2. 2020 proběhlo zahájení předání staveniště mezi stavebníkem Správou železnic, Stavební správa západ a zhotovitelem, Sdružením „Mstětice–Vysočany“, jehož účastníky jsou firmy Subterra, OHL ŽS, EUROVIA CS a Elektrizace železnic Praha.
Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov
Stavba „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ je součástí staveb na podkrušnohorské železniční trati Ústí nad Labem – Cheb. V cílovém stavu dojde ke zvýšení traťové rychlosti až na 135 km/h pro klasické vlakové soupravy.
Zvláštní ocenění vedení společnosti v soutěži Projekt roku 2019
Rekonstrukce kolejí ve vinohradských tunelech - záměr projektu stavby