Odborné články
Zrychlení spojení Praha–Mnichov 2
Návrh zrychlení spojení Praha–Mnichov, zpracovaný se zahraničními kolegy pro BEG (Bayerische Eisenbahn Gesellschaft), leží již nějakou dobu ve skříni. Jeho závěry naštěstí nezapadly, promítly se do zadání Aktualizace studie proveditelnosti Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN.
DOKONČENÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU V PRAZE, zahájení konkrétní investorské přípravy
Hlavní město Praha již několik desítek let buduje svůj dopravní systém pro automobilovou dopravu. Postupným vývojem v jednotlivých územních plánech posledního půlstoletí je s různými modifikacemi naplňován historický koncept Základního komunikačního systému, jehož počátek lze vysledovat již v 70. letech 20. století.
Květena Tetínských skal a optimalizace trati Karlštejn–Beroun
Pro stavbu „Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo)“ jsme na středisku 211 životního prostředí zpracovávali „Přírodovědný průzkum“.
BIM model skutečného provedení tunelů Ejpovice
Jak již název napovídá, úkolem bylo vymodelování skutečného provedení již postavených Ejpovických tunelů. Jednotlivé stavební objekty byly rozděleny mezi SUDOP PRAHA a Metrostav.
Prodloužení podchodu v žst. Praha Hlavní nádraží
Stavební zásahy řešené v tomto projektu se zaměřují na kompletní rekonstrukci nástupiště č. 5 až 7 včetně přístřešků a vybudování výstupu ze severního podchodu směrem k ulici Seifertova.
Tvorba metodického pokynu pro projektování systému ERTMS/ETCS
Při projednání přípravy staveb se otevřela celá řada otázek, na které nebylo jednoduché najít odpověď. Proto byla vypsána zakázka na zpracování „metodického pokynu“ a její zpracování na základě uzavřené SOD zajistilo stř. 208 SUDOPU PRAHA.
Železniční stanice Čelákovice. Výpravní budova a přilehlé prostory
Modernizace železniční stanice Čelákovice je komplexní a rozsáhlý projekt, na němž spolupracovaly společnosti SUDOP, SŽDC a mmcité+.
Zvýšení trakčního výkonu trakční napájecí stanice Světec a spínací stanice Bílina
Titul Česká dopravní stavba a technologie 2018
Nový železniční most přes vodní nádrž Orlík. Inženýrskogeologický průzkum
Železniční most uvedený do provozu v roce 1889 na trati Tábor–Písek v km 41,791 přes vodní nádrž Orlík je na základě znaleckého posudku nutné nahradit novou mostní konstrukcí. Následující text poskytuje základní informace o provedeném inženýrskogeologickém průzkumu.