Page 4 - Časopis Doprava dnes SPECIÁL 2022
P. 4

Železniční mosty a tunely                                                                                                                                                               Rekonstrukce a opravy budov

             Op� malizace traťového úseku                                                                                           Rekonstrukce výpravní budovy




             Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb                                                                                   ve Veselí nad Lužnicí




             Vítězem kategorie Železniční mosty a tunely je nový most vybudovaný v Děčíně. Most klenoucí se                         V kategorii Rekonstrukce a opravy budov zvítězila rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy
             přes řeku Labe byl postaven během op� malizace tra�  mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední                    ve Veselí nad Lužnicí. Stavební práce provedené v rámci rekonstrukce výpravní budovy byly zaměřené
             Žleb. V rámci tohoto projektu prošel kompletní renovací elektrifi kovaný úsek tra�  o délce přibližně                   mimo jiné i na změnu uspořádání celého interiéru. Také došlo k vybudování toalet, jež jsou přístupné
             1,4 kilometru, jehož součás�  je kromě zmíněného mostu ještě Děčínský tunel.                                           přímo z haly, a rovněž ke vzniku nových komerčních prostor.

             Významnou  čás�   op� malizace  tra�   se                                                                              Přestavba výpravní budovy byla provedena tak, aby její his-  térských prvků. Dále se realizovalo osazení dřevěných špale-
             stala  rekonstrukce  děčínského  mostu                                                                                 torický ráz zůstal zachován. Během opravy fasády z režného  tových oken.
             o délce 265 metrů. Jednou ze stěžejních                                                                                zdiva proběhlo obnovení původní podoby poškozených štuka-  Ve druhém podlaží objektu se nachází nově zrekonstruované
             stavebních  prací,  které  se  uskutečnily                                                                                                                                 kancelářské prostory pro potřeby zaměstnanců Správy želez-
             v průběhu oprav mostu, bylo nahrazení                                                                                                                                      nic a budoucích nájemníků. Tře�  podlaží je za� m stavebně při-
             více než sto let staré hlavní nosné kon-                                                                                                                                   praveno pro další komerční využi� .
             strukce z oceli. Nová konstrukce dostala                                                                                                                                   Součás�  projektu rekonstrukce výpravní budovy ve Veselí nad
             podélné a příčné výztuhy, zároveň byla                                                                                                                                     Lužnicí byla i kompletní výměna všech dveří a střechy včetně
             opatřena i průběžným kolejovým ložem.                                                                                                                                      krovu. Zároveň s � m se v celé železniční stavbě obnovily roz-
             Nový most v Děčíně nejen svým uspořá-                                                                                                                                      vody  kanalizace,  vody,  topení,  vzduchotechniky,  klima� zace
             dáním, ale i svým zevnějškem respektuje                                                                                                                                    a elektroinstalace.
                                                                                                                                                                                        Dodavatel: AVERS, spol. s r.o.











                                                                                  celkový vzhled původní stavby. Současně
                                                                                  s � m splňují parametry mostu všechny
                                                                                  aktuální normy a provozní požadavky že-
                                                                                  lezniční dopravy. Stavební úpravy mostu
                                                                                  umožnily  také  zvýšení  rychlos� ,  kterou
                                                                                  mohou vlaky přes objekt projíždět. Nej-
                                                                                  vyšší povolená rychlost se zvedla z pů-
                                                                                  vodních 30 km/h na nynějších 50 km/h.
                                                                                  Dodavatel: STRABAG Rail a.s.,
                                                                                  DT Mostárna,
                                                                                  STRABAG AG – odštěpný závod




























             4                                                                                                                                                                                                                           5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9