Page 5 - Časopis Doprava dnes SPECIÁL 2022
P. 5

Železniční mosty a tunely                                                Rekonstrukce a opravy budov

 Op� malizace traťového úseku  Rekonstrukce výpravní budovy




 Děčín východ – Děčín-Prostřední Žleb  ve Veselí nad Lužnicí




 Vítězem kategorie Železniční mosty a tunely je nový most vybudovaný v Děčíně. Most klenoucí se   V kategorii Rekonstrukce a opravy budov zvítězila rekonstrukce památkově chráněné výpravní budovy
 přes řeku Labe byl postaven během op� malizace tra�  mezi stanicemi Děčín východ a Děčín-Prostřední   ve Veselí nad Lužnicí. Stavební práce provedené v rámci rekonstrukce výpravní budovy byly zaměřené
 Žleb. V rámci tohoto projektu prošel kompletní renovací elektrifi kovaný úsek tra�  o délce přibližně   mimo jiné i na změnu uspořádání celého interiéru. Také došlo k vybudování toalet, jež jsou přístupné
 1,4 kilometru, jehož součás�  je kromě zmíněného mostu ještě Děčínský tunel.   přímo z haly, a rovněž ke vzniku nových komerčních prostor.

 Významnou  čás�   op� malizace  tra�   se   Přestavba výpravní budovy byla provedena tak, aby její his-  térských prvků. Dále se realizovalo osazení dřevěných špale-
 stala  rekonstrukce  děčínského  mostu   torický ráz zůstal zachován. Během opravy fasády z režného  tových oken.
 o délce 265 metrů. Jednou ze stěžejních   zdiva proběhlo obnovení původní podoby poškozených štuka-  Ve druhém podlaží objektu se nachází nově zrekonstruované
 stavebních  prací,  které  se  uskutečnily                   kancelářské prostory pro potřeby zaměstnanců Správy želez-
 v průběhu oprav mostu, bylo nahrazení                        nic a budoucích nájemníků. Tře�  podlaží je za� m stavebně při-
 více než sto let staré hlavní nosné kon-                     praveno pro další komerční využi� .
 strukce z oceli. Nová konstrukce dostala                     Součás�  projektu rekonstrukce výpravní budovy ve Veselí nad
 podélné a příčné výztuhy, zároveň byla                       Lužnicí byla i kompletní výměna všech dveří a střechy včetně
 opatřena i průběžným kolejovým ložem.                        krovu. Zároveň s � m se v celé železniční stavbě obnovily roz-
 Nový most v Děčíně nejen svým uspořá-                        vody  kanalizace,  vody,  topení,  vzduchotechniky,  klima� zace
 dáním, ale i svým zevnějškem respektuje                      a elektroinstalace.
                                                              Dodavatel: AVERS, spol. s r.o.











 celkový vzhled původní stavby. Současně
 s � m splňují parametry mostu všechny
 aktuální normy a provozní požadavky že-
 lezniční dopravy. Stavební úpravy mostu
 umožnily  také  zvýšení  rychlos� ,  kterou
 mohou vlaky přes objekt projíždět. Nej-
 vyšší povolená rychlost se zvedla z pů-
 vodních 30 km/h na nynějších 50 km/h.
 Dodavatel: STRABAG Rail a.s.,
 DT Mostárna,
 STRABAG AG – odštěpný závod




























 4                                                                                                             5
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10