Page 6 - Časopis Doprava dnes 03/2021
P. 6
Letecká doprava
Leti ště Pardubice chceme IVAN ČECH: NEJKRÁSNĚJŠÍ LET?
PŘECE NAD BEROUNKOU ČI KARLŠTEJNEM!
V leteckém průmyslu se pohybuje celý život. Bez pře-
stávky. „Je to celoživotní úděl a koníček. V tomto pro-
nasměrovat k prosperitě, středí se cítí m dobře a věřím, že v něm ještě mnohé
dokážeme,“ přeje si ředitel pardubického leti ště Ivan
Čech.
Létání má v krvi, jinak to ani nejde. Přesto si Čech rád
prohlásil Ivan Čech sedne za volant rychlého auta, projede se na kole či
zajde na pardubický nebo jihlavský hokej. Poté se ale
zase rád vrátí k leteckému provozu. „Vnímání rychlos-
ti je úplně jiné v letadle a v autě. Letadlo je komfort,
mám to rád, let si dokážu užít,“ prozradil.
Na pozici ředitele Leti ště Pardubice nastoupil letos v únoru. Za nejisté situace přijal náročnou Nejdelším letem, který ve svém životě absolvoval, byl
výzvu – ekonomicky udržet pardubické leti ště přes náročné období a otočit čísla z červené barvy přelet z Amsterdamu do Santi ago de Chile, trval šest-
do černé. Ivan Čech výzvu přijal a během první sezony ukázal velké množství práce. Vše je ale na náct hodin. Při dumání nad letem nejkrásnějším však
nemusel chodit příliš daleko. „Nejkrásnější je přelet
začátku. Co plánuje dál? Cestu vidí, mimo jiné, i v letecké nákladní dopravě. nad Českou republikou. Když vidíte Blaník, Berounku,
Karlštejn nebo vaše rodné město, to je nádhera,“ po-
„Leti šti mám co dát!“ mozřejmě bylo cílem je nasměrovat moci. Myslím si, že vzhledem ke zku- pisoval Ivan Čech.
Společnost East Bohemian Airport podle mých vizí. Prvním úkolem bylo šenostem k tomu mám, co říci a věřil
(EBA), provozující Leti ště Pardubice, stabilizovat kádr, udržet personál, kte- jsem, že dokážeme vytvořit kolekti v,
má za sebou náročný kalendářní rok. rý bude schopný obsluhovat leti ště který nasměruje Leti ště Pardubice
Přes všechny problémy spojené s co- a připravit leteckou sezonu v nelehké k prosperitě. Samozřejmě za předpo- Lék na prosperitu? Zajímavé desti na- mické obtí že. „Je důležité oslovit do- Nový ředitel leti ště by zároveň velice
vidovou situací došlo na začátku roku covidové době. Bylo to o hodně nezná- kladu, že bude svět alespoň částečně ce a nákladní doprava pravce nákladní dopravy, nabídnout rád vyšel v budoucnu vstříc i dalšímu
i k výměně nejvyššího muže. Pozici ře- mých, ale věřím, že se to povedlo,“ po- »normální« a bude se moci cestovat,“ První rok ve funkci se pomalu blíží ke jim podmínky a získat si potencionál- segmentu, který zatí m v Pardubicích
ditele po úspěšném výběrovém řízení pisuje první kroky, ke kterým v prvních tvrdí Ivan Čech. svému konci. Spokojenost? Tak napůl. ní exportéry z regionu. Musí poznat, k vidění nebyl. O co jde?
zaujal Ivan Čech, který má v letectví měsících ve funkci směřoval. „A normální letecký svět ještě není. „Za letošek se pohybujeme okolo še- že jsme zajímaví a že dokážeme do- „Svět je už dobře saturován malými
hojné zkušenosti . Po dvaceti letech V letectví se pohybuje celý život, přes- A bude to chvíli trvat. Ztrati li jsme desáti ti síc cestujících. Předpokládal stat materiál do světa,“ přeje si. vrtulovými nebo proudovými letou-
se profesně vráti l do Pardubic, aby to uznává, že samotné rozhodnutí spoustu leteckých linek, charterová jsem, že by to mohlo být lepší, ale
pomohl pozvednout nelichoti vá čísla přejít do zcela jiného prostředí nebylo sezona byla v problémech, protože kvůli nejasným podmínkám jsme při-
pardubického leti ště. jednoduché. „Rozhodování přejít z re- lidé se báli cestovat. Bude to trvat šli o nějaké charterové desti nace. Le-
„Vstup nebyl revoluční, ale evoluční. gulačního orgánu do byznysu v této ještě tak dva až tři roky, než zase za- tecké společnosti se z menších leti šť
Chtěl jsem navázat na kroky, které nelehké době nebylo jednoduché, ale čneme umět žít,“ dodává nejvyšší muž stáhly do Prahy. Nebylo to špatné
se na leti šti dělaly v minulosti , a sa- vzal jsem to jako možnost leti šti po- pardubického leti ště. a katastrofi cké, ale čekal jsem to lep-
ší. Doufejme, že to vyjde příští rok,“
doufá Čech.
A na co se tedy mohou lidé ve spádo-
vé oblasti pardubického leti ště těšit
v nejbližších měsících a letech? Ivan
Čech poodkryl karty: „Prodloužili
jsme smlouvu s leteckou společností
Ryanair, Alicante je zajímavá desti na-
ce a budeme jí létat minimálně další
tři roky. Létáme dále do Lvova a Ky-
jeva, jednáme s Wizzairem o dalších
desti nacích. Zároveň stále jednáme
s cestovními kancelářemi o příští
charterové sezoně. Budeme létat do
Bulharska, kromě Burgasu bychom
rádi přidali i Varnu. Předpokládám, že Pardubické leti ště je velmi multi funkč- ny a já si myslím, že by si všeobec-
nabídneme Černou Horu, obnovíme ní. Je jediným leti štěm, které má smí- né letectví zasloužilo podporu. Není
Turecko a Řecko. Už na jaře bychom šený provoz – civilní i vojenskou část. to segment, který přinese silný zisk,
chtěli otevřít letecké spojení do Egyp- A toho si Ivan Čech velmi cení: „Pracu- ale myslím, že bychom v této otázce
ta, což také bývá oblíbená a dobře ob- jeme na tom, abychom mohli i nadá- mohli zkusit něco nového,“ věří Ivan
sluhovaná linka,“ prozrazuje. le spolupracovat s Armádou ČR, což Čech.
Kromě osobní letecké dopravy Ivan je aspekt, který není hodné přehlížet. „V Pardubicích jim můžeme nabíd-
Čech klade velký důraz na dopravu ná- Musí se rozvíjet a my chceme, aby tato nout krytá parkovací stání, meziledo-
kladní, která by mohla vyřešit ekono- spolupráce byla ku prospěchu věci.“ vé údržby,“ uzavírá. (red)
6 7