Page 7 - Časopis Doprava dnes 03/2021
P. 7

Letecká doprava

 Leti ště Pardubice chceme                                         IVAN ČECH: NEJKRÁSNĚJŠÍ LET?
                                                                   PŘECE NAD BEROUNKOU ČI KARLŠTEJNEM!
                                                                   V leteckém průmyslu se pohybuje celý život. Bez pře-
                                                                   stávky. „Je to celoživotní úděl a koníček. V tomto pro-
 nasměrovat k prosperitě,                                          středí se cítí m dobře a věřím, že v něm ještě mnohé
                                                                   dokážeme,“ přeje si ředitel pardubického leti ště Ivan
                                                                   Čech.
                                                                   Létání má v krvi, jinak to ani nejde. Přesto si Čech rád
 prohlásil Ivan Čech                                               sedne za volant rychlého auta, projede se na kole či
                                                                   zajde na pardubický nebo jihlavský hokej. Poté se ale
                                                                   zase rád vrátí  k leteckému provozu. „Vnímání rychlos-
                                                                   ti  je úplně jiné v letadle a v autě. Letadlo je komfort,
                                                                   mám to rád, let si dokážu užít,“ prozradil.
 Na pozici ředitele Leti ště Pardubice nastoupil letos v únoru. Za nejisté situace přijal náročnou   Nejdelším letem, který ve svém životě absolvoval, byl
 výzvu – ekonomicky udržet pardubické leti ště přes náročné období a otočit čísla z červené barvy   přelet z Amsterdamu do Santi ago de Chile, trval šest-
 do černé. Ivan Čech výzvu přijal a během první sezony ukázal velké množství práce. Vše je ale na   náct hodin. Při dumání nad letem nejkrásnějším však
                                                                   nemusel chodit příliš daleko. „Nejkrásnější je přelet
 začátku. Co plánuje dál? Cestu vidí, mimo jiné, i v letecké nákladní dopravě.  nad Českou republikou. Když vidíte Blaník, Berounku,
                                                                   Karlštejn nebo vaše rodné město, to je nádhera,“ po-
 „Leti šti  mám co dát!“  mozřejmě  bylo  cílem  je  nasměrovat  moci. Myslím si, že vzhledem ke zku-  pisoval Ivan Čech.
 Společnost  East  Bohemian  Airport  podle mých vizí. Prvním úkolem bylo  šenostem k tomu mám, co říci a věřil
 (EBA),  provozující  Leti ště  Pardubice,  stabilizovat kádr, udržet personál, kte-  jsem,  že  dokážeme  vytvořit  kolekti v,
 má za sebou náročný kalendářní rok.  rý  bude  schopný  obsluhovat  leti ště  který  nasměruje  Leti ště  Pardubice
 Přes všechny problémy spojené s co-  a připravit leteckou sezonu v nelehké  k prosperitě. Samozřejmě za předpo-  Lék na prosperitu? Zajímavé desti na-  mické obtí že. „Je důležité oslovit do-  Nový ředitel leti ště by zároveň velice
 vidovou situací došlo na začátku roku  covidové době. Bylo to o hodně nezná-  kladu, že bude svět alespoň částečně   ce a nákladní doprava  pravce  nákladní  dopravy,  nabídnout  rád vyšel v budoucnu vstříc i dalšímu
 i k výměně nejvyššího muže. Pozici ře-  mých, ale věřím, že se to povedlo,“ po-  »normální« a bude se moci cestovat,“  První rok ve funkci se pomalu blíží ke  jim podmínky a získat si potencionál-  segmentu,  který  zatí m  v  Pardubicích
 ditele po úspěšném výběrovém řízení  pisuje první kroky, ke kterým v prvních  tvrdí Ivan Čech.  svému konci. Spokojenost? Tak napůl.  ní exportéry z regionu. Musí poznat,  k vidění nebyl. O co jde?
 zaujal  Ivan  Čech,  který  má  v  letectví  měsících ve funkci směřoval.   „A  normální  letecký  svět  ještě  není.   „Za letošek se pohybujeme okolo še-  že jsme zajímaví a že dokážeme do-  „Svět je už dobře saturován malými
 hojné  zkušenosti .  Po  dvaceti   letech  V letectví se pohybuje celý život, přes-  A  bude  to  chvíli  trvat.  Ztrati li  jsme   desáti   ti síc  cestujících.  Předpokládal  stat materiál do světa,“ přeje si.   vrtulovými  nebo  proudovými  letou-
 se  profesně  vráti l  do  Pardubic,  aby  to  uznává,  že  samotné  rozhodnutí    spoustu  leteckých  linek,  charterová   jsem,  že  by  to  mohlo  být  lepší,  ale
 pomohl  pozvednout  nelichoti vá  čísla  přejít do zcela jiného prostředí nebylo  sezona  byla  v  problémech,  protože   kvůli nejasným podmínkám jsme při-
 pardubického leti ště.  jednoduché. „Rozhodování přejít z re-  lidé  se  báli  cestovat.  Bude  to  trvat   šli o nějaké charterové desti nace. Le-
 „Vstup  nebyl  revoluční,  ale  evoluční.  gulačního  orgánu  do  byznysu  v  této  ještě tak dva až tři roky, než zase za-  tecké  společnosti   se  z  menších  leti šť
 Chtěl  jsem  navázat  na  kroky,  které  nelehké době nebylo jednoduché, ale  čneme umět žít,“ dodává nejvyšší muž   stáhly  do  Prahy.  Nebylo  to  špatné
 se na leti šti  dělaly v minulosti , a sa-  vzal jsem to jako možnost leti šti  po-  pardubického leti ště.   a katastrofi cké, ale čekal jsem to lep-
          ší. Doufejme, že to vyjde příští  rok,“
          doufá Čech.
          A na co se tedy mohou lidé ve spádo-
          vé  oblasti   pardubického  leti ště  těšit
          v  nejbližších  měsících  a  letech?  Ivan
          Čech  poodkryl  karty:  „Prodloužili
          jsme  smlouvu  s  leteckou  společností
          Ryanair, Alicante je zajímavá desti na-
          ce a budeme jí létat minimálně další
          tři roky. Létáme dále do Lvova a Ky-
          jeva, jednáme s Wizzairem o dalších
          desti nacích.  Zároveň  stále  jednáme
          s  cestovními  kancelářemi  o  příští
          charterové  sezoně.  Budeme  létat  do
          Bulharska,  kromě  Burgasu  bychom
          rádi přidali i Varnu. Předpokládám, že  Pardubické leti ště je velmi multi funkč-  ny  a  já  si  myslím,  že  by  si  všeobec-
          nabídneme  Černou  Horu,  obnovíme  ní. Je jediným leti štěm, které má smí-  né  letectví  zasloužilo  podporu.  Není
          Turecko a Řecko. Už na jaře bychom  šený provoz – civilní i vojenskou část.  to segment, který přinese silný zisk,
          chtěli otevřít letecké spojení do Egyp-  A toho si Ivan Čech velmi cení: „Pracu-  ale myslím, že bychom v této otázce
          ta, což také bývá oblíbená a dobře ob-  jeme na tom, abychom mohli i nadá-  mohli zkusit něco nového,“ věří Ivan
          sluhovaná linka,“ prozrazuje.     le  spolupracovat  s  Armádou  ČR,  což  Čech.
          Kromě  osobní  letecké  dopravy  Ivan  je aspekt, který není hodné přehlížet.  „V  Pardubicích  jim  můžeme  nabíd-
          Čech klade velký důraz na dopravu ná-  Musí se rozvíjet a my chceme, aby tato  nout krytá parkovací stání, meziledo-
          kladní, která by mohla vyřešit ekono-  spolupráce byla ku prospěchu věci.“  vé údržby,“ uzavírá.                       (red)


 6                                                                                                             7
   2   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12