Page 9 - Časopis Doprava dnes 03/2021
P. 9
Železniční doprava ní obslužnost pro celý okres. „Jedná se
Připravovaná modernizace o projekt desetiletí, rozložený opravdu
až do konce tohoto období k roku 2030.
Bylo i podepsáno vyhlášení první ces-
trati Praha – Kladno ty směrem k letišti na Prahu. Jedná se
konkrétně o úsek Kladno – Kladno-Ost-
rovec. Délka trati je 4 kilometry, není to
samozřejmě pouze o té trati jako tako-
vé, ale i o rekonstrukci nádraží, výstavby
V úterý 7. října 2021 se v železniční stanici Kladno, respektive ve zde přistaveném konferenčním přístřešku, bezbariérovosti a zároveň na
to navazující úsek dvou dalších zastá-
voze Správy železnic, uskutečnila tisková konference k aktuálnímu stavu přípravy modernizace vek,“ vypočítává Jiří Svoboda.
trati Praha – Kladno s plánovanou odbočkou na Letiště Václava Havla. Naše redakce byla u toho. Součástí výstavby trati Kladno – Praha
bude i nový železniční svršek a spodek,
protihluková opatření a zejména nasa-
Příprava modernizace železniční trati zení moderních souprav. To bude mít za
z centra Prahy do Kladna dospěla k dal- následek snížení hluku v okolí trati a větší
šímu zásadnímu bodu. Správa železnic komfort cestujících.
vypsala výběrové řízení na dodavatele volení a realizovat se bude v letech 2022 „Bude se jednat o dvoukolejnou železni-
stavebních prací pro úsek z Kladna do Vlakem na letiště z a do centra Prahy až 2025. „V současné době v koordinaci ci pro každý směr. Věřím, že se nakonec
Kladna-Ostrovce. Zahájení stavby je rychle a komfortně s letištěm, jinak by to nešlo, už také při- tento projekt podaří zahájit, vystavět
plánováno v příštím roce, zahrnovat Projekt železnice Praha – Kladno – Letiště pravujeme podzemní stanici, kde v do- a Praha jako taková už bude součástí
bude kompletní rekonstrukci, zdvou- Václava Havla je rozdělen do více úseků. hodě s vedením letiště Václava Havla už toho, co zažíváme v jiných hlavních měs-
kolejnění a elektrifikaci celého úseku. Na kolejovém rozvětvení stanice Kladno kombinujeme různé druhy služeb, které tech v rámci Evropy. Mám tím na mysli,
S dokončením všech etap projektu se naváže na aktuální etapu další projekt, by měly vzniknout. Řeší se například že se vlakem dostanete na a z letiště do
počítá v roce 2029. „Stavba zcela změ- konkrétně modernizace trati Praha-Ru- i to, že rovnou vystoupíte se zavazadlem centra rychle a komfortně,“ těší se na sa-
ní podobu železnice na území Kladna. zyně – Kladno. Projekt je momentálně ve a rovnou ho necháte odbavit,“ prozrazu- motnou realizaci velkého a významného
Její součástí je i rekonstrukce výpravní fázi přípravy podkladů pro stavební po- je Jiří Svoboda. projektu Jiří Svoboda. (cer)
budovy ve stanici Kladno, která dosta-
ne důstojnější podobu. Příprava pro- KOMERČNÍ SDĚLENÍ
jektu intenzivně pokračuje také pro
další úseky mezi Kladnem a Prahou,
aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma
městy rychleji a zároveň pohodlněji,“
řekl generální ředitel Správy železnic
Jiří Svoboda.
V roce 2029 by mělo být hotovo
Pro Kladno, které je největším městem Středočeského kraje, se
jedná o důležitý projekt. Nejen z něj, ale i okolních obcí dojíždí
denně do Prahy tisícovky osob. „Jedná se o naprosto zásadní
stavbu, a to z důvodu, že obecně 30 % celé příměstské dopra-
vy v České republice se nachází v okolí Prahy. Kladno je nej-
větší město středních Čech a spojení Kladna a Prahy je zcela
kruciální. Jedná se o 16 tisíc lidí denně, kteří dojíždí, a jedná
se o 2 500 aut,“ upozorňuje ministr dopravy Karel Havlíček,
který pokračoval v rámci svého úvodního proslovu na tiskové
konferenci 7. října v dalším pozitivním duchu: „O této trati se
už hovoří mnoho let a já jsem moc rád, že jsme ji prakticky
zahájili. Je to mega stavba, která bude stát 50 miliard korun
a bude komplet zdvoukolejněna,“ upozornil Karel Havlíček.
„Časově pojedeme z Kladna přes letiště Václava Havla do
Prahy pod 30 minut. Na letiště Václava Havla z Prahy, z opač-
né strany z Masarykova nádraží, pojedeme řádově pod 25
minut, to jsou zcela zásadní změny, které díky této stavbě
a projektu vzniknou,“ těší ho. „V roce 2029 by mělo být kom-
plet vše hotovo,“ dodává ministr dopravy ČR Karel Havlíček.
Projekt desetiletí!
Součástí aktuálně soutěžené etapy Kladno – Kladno-Ostrovec
bude také vybudování záchytného parkoviště P+R u stanice
Kladno s kapacitou téměř 300 míst, které zajistí lepší doprav-
8 9