Page 9 - Časopis Doprava dnes 03/2021
P. 9

Železniční doprava  ní obslužnost pro celý okres. „Jedná se


 Připravovaná modernizace  o  projekt  desetiletí,  rozložený  opravdu
          až do konce tohoto období k roku 2030.
          Bylo  i  podepsáno  vyhlášení  první  ces-

 trati Praha – Kladno  ty směrem k letišti na Prahu. Jedná se
          konkrétně o úsek Kladno – Kladno-Ost-
          rovec. Délka trati je 4 kilometry, není to
          samozřejmě pouze o té trati jako tako-
          vé, ale i o rekonstrukci nádraží, výstavby
 V úterý 7. října 2021 se v železniční stanici Kladno, respektive ve zde přistaveném konferenčním   přístřešku, bezbariérovosti a zároveň na
          to  navazující  úsek  dvou  dalších  zastá-
 voze Správy železnic, uskutečnila tisková konference k aktuálnímu stavu přípravy modernizace   vek,“ vypočítává Jiří Svoboda.
 trati Praha – Kladno s plánovanou odbočkou na Letiště Václava Havla. Naše redakce byla u toho.   Součástí  výstavby  trati  Kladno  –  Praha
          bude i nový železniční svršek a spodek,
          protihluková  opatření  a  zejména  nasa-
 Příprava  modernizace  železniční  trati   zení moderních souprav. To bude mít za
 z centra Prahy do Kladna dospěla k dal-  následek snížení hluku v okolí trati a větší
 šímu zásadnímu bodu. Správa železnic   komfort cestujících.
 vypsala výběrové řízení na dodavatele      volení a realizovat se bude v letech 2022  „Bude se jednat o dvoukolejnou železni-
 stavebních prací pro úsek z Kladna do   Vlakem  na  letiště  z  a  do  centra  Prahy  až 2025. „V současné době v koordinaci  ci pro každý směr. Věřím, že se nakonec
 Kladna-Ostrovce.  Zahájení  stavby  je   rychle a komfortně  s letištěm, jinak by to nešlo, už také při-  tento  projekt  podaří  zahájit,  vystavět
 plánováno  v  příštím  roce,  zahrnovat   Projekt železnice Praha – Kladno – Letiště  pravujeme podzemní stanici, kde v do-  a  Praha  jako  taková  už  bude  součástí
 bude  kompletní  rekonstrukci,  zdvou-  Václava Havla je rozdělen do více úseků.  hodě s vedením letiště Václava Havla už  toho, co zažíváme v jiných hlavních měs-
 kolejnění a elektrifikaci celého úseku.   Na kolejovém rozvětvení stanice Kladno  kombinujeme různé druhy služeb, které  tech v rámci Evropy. Mám tím na mysli,
 S dokončením všech etap projektu se   naváže  na  aktuální  etapu  další  projekt,  by  měly  vzniknout.  Řeší  se  například  že se vlakem dostanete na a z letiště do
 počítá v roce 2029. „Stavba zcela změ-  konkrétně  modernizace  trati  Praha-Ru-  i to, že rovnou vystoupíte se zavazadlem  centra rychle a komfortně,“ těší se na sa-
 ní podobu železnice na území Kladna.   zyně – Kladno. Projekt je momentálně ve  a rovnou ho necháte odbavit,“ prozrazu-  motnou realizaci velkého a významného
 Její součástí je i rekonstrukce výpravní   fázi přípravy podkladů pro stavební po-  je Jiří Svoboda.  projektu Jiří Svoboda.                          (cer)
 budovy ve stanici Kladno, která dosta-
 ne důstojnější podobu. Příprava pro-                                                 KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 jektu  intenzivně  pokračuje  také  pro
 další úseky mezi Kladnem a Prahou,
 aby se v roce 2029 jezdilo mezi oběma
 městy rychleji a zároveň pohodlněji,“
 řekl  generální  ředitel  Správy  železnic
 Jiří Svoboda.

 V roce 2029 by mělo být hotovo
 Pro Kladno, které je největším městem Středočeského kraje, se
 jedná o důležitý projekt. Nejen z něj, ale i okolních obcí dojíždí
 denně do Prahy tisícovky osob. „Jedná se o naprosto zásadní
 stavbu, a to z důvodu, že obecně 30 % celé příměstské dopra-
 vy v České republice se nachází v okolí Prahy. Kladno je nej-
 větší město středních Čech a spojení Kladna a Prahy je zcela
 kruciální. Jedná se o 16 tisíc lidí denně, kteří dojíždí, a jedná
 se o 2 500 aut,“ upozorňuje ministr dopravy Karel Havlíček,
 který pokračoval v rámci svého úvodního proslovu na tiskové
 konferenci 7. října v dalším pozitivním duchu: „O této trati se
 už hovoří mnoho let a já jsem moc rád, že jsme ji prakticky
 zahájili. Je to mega stavba, která bude stát 50 miliard korun
 a bude komplet zdvoukolejněna,“ upozornil Karel Havlíček.
 „Časově  pojedeme  z  Kladna  přes  letiště  Václava  Havla  do
 Prahy pod 30 minut. Na letiště Václava Havla z Prahy, z opač-
 né strany z Masarykova nádraží, pojedeme řádově pod 25
 minut, to jsou zcela zásadní změny, které díky této stavbě
 a projektu vzniknou,“ těší ho. „V roce 2029 by mělo být kom-
 plet vše hotovo,“ dodává ministr dopravy ČR Karel Havlíček.

 Projekt desetiletí!
 Součástí aktuálně soutěžené etapy Kladno – Kladno-Ostrovec
 bude  také  vybudování  záchytného  parkoviště  P+R  u  stanice
 Kladno s kapacitou téměř 300 míst, které zajistí lepší doprav-



 8                                                                                                             9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14