Page 8 - Časopis Doprava dnes 05/2022
P. 8
KOMERČNÍ SDĚLENÍ
několika následujících let se můžeme těšit
na další úspěšné nové projekty a zvele-
bování českých železnic.
Chceme jít cestou obnovy bezemisních,
bateriových, vodíkových a elektrických
vozidel, prozradil Jiří Ješeta
Na odborném setkání v Pardubicích
2022 nechyběli ani zástupci Českých
drah. Mezi nimi byl vidět hlavně nový ge-
nerální ředitel Michal Krapinec, ale také
člen představenstva Jiří Ješeta. Ten také
mimo jiné prozradil svůj názor na nové-
ho generálního ředitele ČD! „Chopil se
toho se ctí, je velmi aktivní. Zatím je
ve funkci asi 10 dní, takže je to velmi
krátký čas na nějaké hodnocení, ale ty
úkoly, které máme před sebou, jsou
hlavně manažerského a ekonomického
charakteru, s nimiž má Michal Krapinec
velké zkušenosti, protože dříve působil
jako generální ředitel ČD Telematika.
Nedávno ještě zastával pozici šéfa stra-
tegie u ČD, takže firmu zná velmi dobře. Jiří Svoboda,
Ví, kam chceme jít a myslím si, že byla generální ředitel Správy železnic
správná volba ho dát na tuto pozici,“
nepochybuje Jiří Ješeta.
a tak dále. Tato odborná platforma po- v Brně, nedávno v Plzni,“ upozornil na
Člen představenstva Českých drah Jiří máhá sdílet informace a hledat různá další investice Jiří Ješeta. „Další inves-
Ješeta si užil konferenci v Pardubicích na řešení, takže já to vnímám velmi pozi- tiční záměry máme v Chebu nebo Čes-
maximum a samotnou akci hodnotil jako tivně,“ dodal. kých Budějovicích. Nejenomže ty vlaky
velmi přínosnou. „Mám velkou radost, jezdí, ale také je navíc musíme nějakým
že se tady sešlo mnoho lidí z odborné Generální ředitel Českých drah na konfe- způsobem udržovat. Takže investujeme
dopravní branže, kteří mají stejný pro- renci zmínil, že investice zamíří zejména nejen do provozních hal, ale také do IT
blém jako České dráhy. Všichni teď řeší- do vlakových souprav. „Logicky investu- systémů, do odbavení a do kybernetic-
me propad cestujících, tedy tržeb, dále jeme nejvíce do nových vlaků, protože ké bezpečnosti. To jsou investice, které
máme problém s nárůstem nákladů na jsme vlakový a drážní dopravce. Ale jdou ruku v ruce s našimi službami,“
energie a na naftu,“ vypočítával Ješeta. souvisí s tím i jiné investice, například jedním dechem dodal člen představen-
„Naši dodavatelé indikují určitá zpož- provozní základny. Investujeme do stva Českých drah.
dění v důsledku válečného konfliktu nových hal. Postavili jsme novou halu
Z prezentace Českých drah vyplývalo, že
budou chtít cílit jakožto akciová společ-
S mikrofonem Zdeněk Chrdle, nost na evropské investory. Čím je ale
generální ředitel AŽD s.r.o. zaujmou? „Máme jasný plán a strate-
gii na rozvoj, čímž bychom chtěli zau-
jmout. Budeme chtít jasně působit na
mezinárodním trhu železniční dopravy,
také na dálkovém trhu, ale i na regio-
nálním. Víme, kterou cestou chceme jít
v oblasti obnovy vozidel bezemisních,
bateriových, vodíkových a elektrických.
Ta vize je celkem jasná,“ nepochybuje
člen představenstva Českých drah Jiří
Ješeta. „Naše ambice, které čítají v nej-
bližších 5 letech asi 60 miliard korun,
dosvědčují, že to myslíme vážně. Na
trhu jsme podle mě velmi spolehlivým
partnerem. Víceméně kraje a Minister-
stvo dopravy nám to vysvědčení dávají,
protože máme stále 90 % trhu, což je
velmi slušné po 7 letech intenzivní libe-
ralizace,“ těší Jiřího Ješetu. (cer)
8 9