Page 8 - Časopis Doprava dnes 05/2022
P. 8

KOMERČNÍ SDĚLENÍ

             několika následujících let se můžeme těšit
             na další úspěšné nové projekty a zvele-
             bování českých železnic.

             Chceme jít cestou obnovy bezemisních,
             bateriových, vodíkových a elektrických
             vozidel, prozradil Jiří Ješeta
             Na  odborném  setkání  v  Pardubicích
             2022  nechyběli  ani  zástupci  Českých
             drah. Mezi nimi byl vidět hlavně nový ge-
             nerální ředitel Michal Krapinec, ale také
             člen představenstva Jiří Ješeta. Ten také
             mimo jiné prozradil svůj názor na nové-
             ho generálního ředitele ČD! „Chopil se
             toho  se  ctí,  je  velmi  aktivní.  Zatím  je
             ve funkci asi 10 dní, takže je to velmi
             krátký čas na nějaké hodnocení, ale ty
             úkoly,  které  máme  před  sebou,  jsou
             hlavně manažerského a ekonomického
             charakteru, s nimiž má Michal Krapinec
             velké zkušenosti, protože dříve působil
             jako  generální  ředitel  ČD  Telematika.
             Nedávno ještě zastával pozici šéfa stra-
             tegie u ČD, takže firmu zná velmi dobře.                                                Jiří Svoboda,
             Ví, kam chceme jít a myslím si, že byla                                 generální ředitel Správy železnic
             správná  volba  ho  dát  na  tuto  pozici,“
             nepochybuje Jiří Ješeta.
                                                a tak dále. Tato odborná platforma po-  v Brně, nedávno v Plzni,“ upozornil na
             Člen  představenstva  Českých  drah  Jiří   máhá  sdílet  informace  a  hledat  různá  další  investice  Jiří  Ješeta.  „Další  inves-
             Ješeta si užil konferenci v Pardubicích na   řešení, takže já to vnímám velmi pozi-  tiční záměry máme v Chebu nebo Čes-
             maximum a samotnou akci hodnotil jako   tivně,“ dodal.               kých Budějovicích. Nejenomže ty vlaky
             velmi přínosnou. „Mám velkou radost,                                 jezdí, ale také je navíc musíme nějakým
             že se tady sešlo mnoho lidí z odborné   Generální ředitel Českých drah na konfe-  způsobem udržovat. Takže investujeme
             dopravní branže, kteří mají stejný pro-  renci zmínil, že investice zamíří zejména  nejen do provozních hal, ale také do IT
             blém jako České dráhy. Všichni teď řeší-  do vlakových souprav. „Logicky investu-  systémů, do odbavení a do kybernetic-
             me propad cestujících, tedy tržeb, dále   jeme nejvíce do nových vlaků, protože  ké bezpečnosti. To jsou investice, které
             máme problém s nárůstem nákladů na   jsme  vlakový  a  drážní  dopravce.  Ale  jdou  ruku  v  ruce  s  našimi  službami,“
             energie a na naftu,“ vypočítával Ješeta.   souvisí s tím i jiné investice, například  jedním  dechem  dodal  člen  představen-
             „Naši  dodavatelé  indikují  určitá  zpož-  provozní  základny.  Investujeme  do  stva Českých drah.
             dění  v  důsledku  válečného  konfliktu   nových  hal. Postavili jsme  novou halu
                                                                                  Z prezentace Českých drah vyplývalo, že
                                                                                  budou chtít cílit jakožto akciová společ-
                                                      S mikrofonem Zdeněk Chrdle,  nost  na  evropské  investory.  Čím  je  ale
                                                        generální ředitel AŽD s.r.o.  zaujmou?  „Máme  jasný  plán  a  strate-
                                                                                  gii  na  rozvoj,  čímž  bychom  chtěli  zau-
                                                                                  jmout. Budeme chtít jasně působit na
                                                                                  mezinárodním trhu železniční dopravy,
                                                                                  také na dálkovém trhu, ale i na regio-
                                                                                  nálním. Víme, kterou cestou chceme jít
                                                                                  v  oblasti  obnovy  vozidel  bezemisních,
                                                                                  bateriových, vodíkových a elektrických.
                                                                                  Ta  vize  je  celkem  jasná,“  nepochybuje
                                                                                  člen  představenstva  Českých  drah  Jiří
                                                                                  Ješeta. „Naše ambice, které čítají v nej-
                                                                                  bližších  5  letech  asi  60  miliard  korun,
                                                                                  dosvědčují,  že  to  myslíme  vážně.  Na
                                                                                  trhu jsme podle mě velmi spolehlivým
                                                                                  partnerem. Víceméně kraje a Minister-
                                                                                  stvo dopravy nám to vysvědčení dávají,
                                                                                  protože máme stále 90 % trhu, což je
                                                                                  velmi slušné po 7 letech intenzivní libe-
                                                                                  ralizace,“ těší Jiřího Ješetu.                (cer)


             8                                                                                                                                                                                                                           9
   3   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13