Page 9 - Časopis Doprava dnes 09-10/2022
P. 9

...K TÉMATU

 tratěmi. Je třeba také řešit kapacitu pro  Svazem dopravy, tak dalšími zástupci jed-  Novou výkonnou ředitelkou
 nákladní  dopravu  před  dokončením  vy-  notlivých módů jako je například ŽESNAD   Svazu je Romana Šauerová
 sokorychlostních tratí , zmínili aktéři. Ne-  či ČESMAD.
 mělo by se zapomínat na vodní dopravu,  Na  ministra  dopravy  dále  začaly  padat   Svaz dopravy České republiky má také
 která  by  podle  1.  viceprezidenta  svazu  dotazy. Řešily se plavební stupně v Dě-  novou  výkonnou  ředitelku.  Stala  se  jí
 neměla zaostávat, protože stav vodní do-  číně a Přelouči, přičemž ministr dopravy   Romana Šauerová, zakladatelka želez-
 pravy není ideální. Podle Svazu by vláda  Kupka ujisti l, že se tí mto tématem bude   niční  společnosti   KDS  Kladno  a  pod-
 také  měla  zajisti t  Leti ště  Václava  Havla  zabývat.  Počítá  s  tlakem,  kterému  chce   nikatelka  v  oblasti   zážitkových  vlaků.
 železničním spojením, které se již rýsuje.  však čelit. Navíc by chtěl plavební stupeň   Zvolena byla na prvním zasedání před-
 Děčín i s vodní elektrárnou. Plavební stu-  stavenstva svazu pod vedením nového
 Vystoupení ministra dopravy ČR  peň Přelouč bude také v řešení.  prezidenta  Oldřicha  Sládka.  Před  ní
 Na valné hromadě vystoupil také minis-  Ředitel ČSAD MHD Kladno Ludomír Lan-  byl  dlouholetým  výkonným  ředitelem
 tr Marti n Kupka. „Ministr by neměl pří-  da se dotázal, zda ministerstvo dopravy   Svazu  dopravy  Petr  Kašík.  Nástupem
 liš  chválit  prezidenta  zaměstnavatelů,  pracuje na ulehčení přísunu zahraničních   Šauerové  se  završuje  obměna  vedení
 ale já děkuji i přes někdy ostrou kriti ku  zaměstnanců.  Ministr  dopravy  odpově-  organizace.
 panu prezidentovi Svazu dopravy Jaro-  děl: „Zadali jsme na Ministerstvu dopra-  Svaz  dopravy  má  podle  představ  no-
 slavu Hanákovi za přímočarost, otevře-  vy ČR soupis opatření a doporučení, již   vého  vedení  „účinněji  a  efekti vněji
 nost a snahu o to, aby se vše podařilo  jsme  jej  předali  na  Ministerstvo  práce   reprezentovat všechny módy dopravy
 v České republice i vůči Evropě“. Z toho
 vyřešit,“ začal svůj proslov ministr dopra-  a  sociálních  věcí,  a  očekáváme  odpo-  důvodu se Sládek v posledním měsíci
 vy. Marti n Kupka (ODS) ve svém vystou-  věď  na  otázku,  co  z  toho  bude  udělá-  sešel se zástupci všech módů dopravy.
 pení zmínil, že vláda má přesný harmo-  no. Zároveň s děkany stavebních fakult   Konkrétně  chce  své  další  kroky  před-
 nogram i u staveb, které generují velkou  chceme hledat, a u dopravy potřebuje-
 míru  odporu,  což  je  dobrá  zpráva  pro  me stejnou cestu, jak posílit atrakti vitu   stavit na podzim.                                   
 celou dopravní infrastrukturu. „Naše vlá-  zaměstnání u studentů. Musíme se roz-
 da v porovnání například s Francií je do-  loučit  s  těmi  obory,  které  nemají  per-
 cela úspěšná. Máme problém vysvětlit  spekti vu, je třeba tlačit ty, které uplat-
 některé věci, ale je fakt, že některé věci  nění budou mít. To platí  pro SŠ i VŠ, kde
 prostě  vláda  vyřešit  nemůže.  Musíme  některý  přínos  je  problemati cký,  a  to
 držet sociální smír a udělat věci, které  zejména u humanitních oborů.“
 třeba  nejsou  ekonomicky  správné,  ale  Dotaz padl i na QR kódy pro invalidy tře-
 politi cky rozumné a žádoucí,“ dodal mi-  tí ho stupně, kteří nově mohou cestovat
 nistr dopravy Marti n Kupka a pokračoval:  s poloviční slevou v hromadné dopravě.
 „Je třeba udržet i fi nancování výstavby.  Svaz dopravy se shodl, že zajisti t technic-  O Svazu dopravy ČR
 Nemůžeme rozhazovat, ale budeme se  ké vybavení pro obě strany je náročné.   Svaz dopravy, dříve Svaz zaměstnava-
 „Byli  jsme  si  toho  vědo-  telů a podnikatelů v dopravě, vznikl po
 mi. Chápu náklady, ale je   roce 1989, kdy nová politi cká a ekono-
 třeba postoupit. Invalidita   mická situace v zemi vyvolala potřebu
 třetí ho  stupně  je  prostě   založit  organizaci  dopravních  zaměst-
 důvod,  proč  to  udělat.   navatelů a podnikatelů, která by hájila
 Proto  volíme  QR  kód,   zájmy  svých  členů  v  období  transfor-
 který  je  fl exibilním  systé-  mace. Svaz vznikl jako nezávislá dobro-
 mem.  Chceme  jej  využít   volná, nepoliti cká a otevřená zájmová
 i  pro  další  věci,  prokazo-  organizace,  která  sdružuje  zaměstna-
 vání všech slev v dopravě,   vatelské a podnikatelské subjekty, pů-
 využití   v  jednotné  apli-  sobící ve všech základních i příbuzných
 kaci.  Není  to  komfortní,   oborech dopravy. Počátkem roku 1994
 chápu to, ale je zde vidina   se svaz spojil se Svazem průmyslu ČR,
 univerzálního systému. Je   který  zastřešuje  všechny  průmyslové
 plánováno spojení s elek-  obory  a  soustřeďuje  převážnou  míru
 tronickou  matrikou  vyso-  rozhodujících  podnikatelských  sub-
 kých škol,“ reagoval mini-  jektů.  Toto  nové uskupení  přijalo  ná-
 str. K otázce kanálu D-O-L   zev Svaz průmyslu a dopravy ČR a je
 (pozn.  red.  koridor  Dunaj   nejsilnějším  podnikatelským  svazem
 – Odra – Labe) a k potře-  v  republice.  Soustřeďuje  více  než  25
 snažit udržet co největší objem národ-  bám  vícekolejné  železnice  na  západ  se   podnikatelských  svazů  s  členskou  zá-
 ních prostředků, udělat pořádek v pri-  ministr vyjádřil takto: „Požádal jsem Ně-  kladnou 1,3 milionu pracovníků. Svaz
 oritách s jasným a rozumným plánem,  mecko o uvolnění železniční cesty, ome-  dopravy  je  z  těchto  členských  svazů
 investovat do klíčových věcí. Chystáme  zení plánovaných výluk. Domluvili jsme   největší. Celkově sdružuje Svaz dopra-
 vějíř  dalších  fi nančních  nástrojů,  PPP  i zdvoukolejnění tratí  od Mnichova do   vy České republiky 84 podnikatelských
 projekty úvěrové, neúvěrové, mimoroz-  Domažlic.  Liberec-Zhořelec  bude  také   subjektů  dopravního  zaměření,  které   KOMERČNÍ SDĚLENÍ
 počtové  fi nancování.“  Vláda  se  bude  prioritní. DOL je mrtvý, netřeba se jím   poskytují zaměstnání více než 70 ti sí-
 podle ministra snažit komunikovat jak se  více zabývat.“                                                      (geb)  cům zaměstnanců.                               


 8                                                                                                             9
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14