Otevřít menu
Doprava dnes
-

Aero Vodochody poslalo modernizované Albatrosy přímou čarou! Letěly samy

Aero Vodochody nevyvíjí a nevyrábí pouze samotné letouny, ale také jim dělá generální opravy či modernizuje letadla pro zákazníky. Dva roky probíhala generální oprava tří strojů L-39ZA Albatros, které se konečně vydaly zpět do Nigérie. Letouny letěly na svou domovskou základnu po své vlastní ose, což je neobvyklé.

14:05 / 11. listopadu 2022
Aero Vodochody poslalo modernizované Albatrosy přímou čarou! Letěly samyi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Aero Vodochody.

Aero Vodochody poslalo africké letouny zpět do Nigérie se svými piloty

Aero Vodochody poslalo africké letouny zpět do Nigérie se svými piloty. Testovací piloti Vladimír Továrek, Vytautasi Poležal a Radovan Cingel absolvovali 5000 kilometrů dlouhou cestu z Vodochod do nigérijského Kano. Cesta jim trvala čtyři dny, kdy každý pilot byl ve vzduchu 13 hodin. Mezipřistání proběhla v Dijonu (Francie), Valencii (Španělsko), Ghardaie (Alžírsko), Tamanrassetu (Alžírsko) a Agadezu (Niger).

Poslední úsek cesty na letiště Kano v Nigérii se nesl ve znamení zhoršujícího se počasí, kdy letiště bylo obklopené bouřkami a samotné přistání proběhlo ve velmi silném dešti v podstatě v poslední možné chvíli. I přes tuto nepříjemnost jsme ale vše zvládli a letouny zdárně předali zákazníkovi,uvedl Vladimír Továrek, testovací pilot Aera Vodochody.

Standardní je, že se letouny dopravují k zákazníkovi v rozebraném stavu. Po opětovném sestavení přijedou na místo naši piloti, provedou cvičný zálet letounů a následně předávací let se zástupcem zákazníka. Přelety po vlastní ose jsou organizačně daleko náročnější, především z pohledu logistiky a požadavků na koordinaci jednotlivých aktivit. Nejen že je třeba vyřídit povolení k přeletu vojenských letounů nad územím všech států, ale také zajistit jejich další podporu, jako doprovodný letoun s posádkou a mechaniky, přísun paliva a kyslíku na všech zastávkách či zajistit bezpečnost posádky během mezipřistání. To vše vyžaduje dokonalou součinnost celého týmu odborníků nejen z Aera, ale i z dalších externích institucí, která v tomto případě fungovala dokonale,řekl Vladan Resner, Regional Sales Director společnosti AERO, odpovědný za tento projekt.

Letadla Nigerijské armády se do České republiky dostala v červenci 2020, kdy je z domovské základny v Kano vyzvedl transportní letoun Antonov An-124 a přepravil je na letiště v Pardubicích. Následně na nich v hangárech Aera započaly práce v rámci generálních oprav a modernizací. Nigérijské letouny jsou nově vybaveny systémem EFIS, který v pilotní kabině digitálně zobrazuje letové informace, a také head-up displejem. Díky těmto vylepšením mohou piloti cvičit v plně digitálním kokpitu předtím, než se posadí do kokpitu stíhacích letounů JF-17.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Aero Vodochody)

Aero Vodochody poslalo modernizované Albatrosy přímou čarou! Letěly samy Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Aero Vodochody..
zpět na články

inzerce

nahoru