Odborné články
LEGION - software pro simulaci pohybu chodců
Vývoj posledních let ukazuje, že se bude stále více lidí stěhovat za prací do měst nebo do jejich těsné blízkosti. Tím logicky poroste kumulace cestujících ve veřejné dopravě a ruku v ruce s tím se bude zvyšovat potřeba odbavit stále větší a větší počet cestujících v rámci stávajících nádraží a veřejných prostor obecně.
Vliv konverze trakční soustavy na 25 kV/50 Hz na nasazování ETCS
NIP (Národní implementační plán) konverze trakčního napájecího systému železnic v ČR z 3 kV DC na 25 kV AC. Porovnání tohoto návrhu s již zpracovaným a schváleným NIP (Národní implementační plán) nasazení ETCS. Možné postupy při realizaci konverze trakčního napájecího systému železnic v ČR z 3 kV DC na 25 kV AC a nasazení ETCS na železniční síti.
Zdvoukolejnění trati Branický most – Praha-Krč – Spořilov
Hlavním smyslem uvažovaného záměru je umožnit spolu s dalšími stavbami zavedení provozu osobních tangenciálních linek v relaci Praha-Radotín – Praha-Zahradní Město a zlepšení podmínek pro provoz nákladní dopravy. Důležitým cílem projektu je umožnit co nejdříve alespoň částečný odklon vlaků mezi Prahou a Berounem, resp. Plzní po dobu rekonstrukce.
Převodovky už dávno nejsou bezporuchovým komponentem. Pravidelný servis ušetří desítky tisíc
Převodovky jsou automobilovým komponentem, který v posledních letech prochází snad nejturbulentnějším vývojem. Ty manuální si stále drží svou nezastupitelnou pozici, s postupnou modernizací vozů, které mají čím dál větší výkon a točivý moment, je ale jejich údržba složitější než dříve.
Stavba dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín. Diskuse o osetí nově vzniklých zemních ploch liniových staveb
Většině projektantů se určitě zdá, že navrhnout osetí nově vzniklých zemních ploch liniových staveb je jednoduchá záležitost, prostě běžná rutina. Že to tak vždy není jsme se přesvědčili při zpracování RDS stavby dálnice D3 v úseku Hodějovice – Třebonín.
Dálnice D6 Krupá – přeložka silnice Projektová dokumentace pro provádění stavby (PDPS)
Práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí akce „D6 Krupá přeložka“ byly v SUDOPU zahájeny již v roce 2003. Příprava stavby byla kolem roku 2010 pozastavena z požadavku Ministerstva dopravy ČR za účelem „prověřování případných úspor“.
Přestavba železniční stanice Letohrad
Vlastní práce byly zahájeny již v březnu roku 2019 a zahrnovaly rekonstrukci železniční stanice s přilehlými traťovými úseky do všech tří směrů (směr Žamberk, směr Ústí nad Orlicí, směr Lichkov).
Projektování vysokorychlostní tratě z Běchovic do Poříčan zahájí SUDOP PRAHA s partnery
Dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) VRT Polabí mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany zpracuje pro Správu železnic česko-francouzsko-britské sdružení společností SUDOP PRAHA, Egis Rail a Mott MacDonald.
Plavební kanál Vraňany–Hořín
Historické vodní dílo je součástí Vltavské vodní cesty. Stavby pro splavnění řeky Vltavy byly prováděny v letech 1897 až 1906 z větší části firmou rodu Lannů a jednou z důležitých vodních staveb mezi Prahou a Mělníkem je právě Vraňansko-hořínský plavební kanál z let 1903 až 1905.
Faltusův most
Společnost Moravia Consult Olomouc se v letech 2015 až 2017 podílela na vypracování dokumentace pro stavební povolení pro 13 stavebních objektů včetně snesení Faltusova mostu. Ten od roku 1931 sloužil v areálu plzeňské Škodovky, byl prvním svařovaným příhradovým mostem v celém bývalém Československu.