Odborné články

Projektování vysokorychlostní tratě z Běchovic do Poříčan zahájí SUDOP PRAHA s partnery
Dokumentaci pro územní rozhodnutí (DÚR) a dokumentaci pro posouzení vlivu stavby na životní prostředí (EIA) VRT Polabí mezi Prahou-Běchovicemi a Poříčany zpracuje pro Správu železnic česko-francouzsko-britské sdružení společností SUDOP PRAHA, Egis Rail a Mott MacDonald.

Plavební kanál Vraňany–Hořín
Historické vodní dílo je součástí Vltavské vodní cesty. Stavby pro splavnění řeky Vltavy byly prováděny v letech 1897 až 1906 z větší části firmou rodu Lannů a jednou z důležitých vodních staveb mezi Prahou a Mělníkem je právě Vraňansko-hořínský plavební kanál z let 1903 až 1905.

Faltusův most
Společnost Moravia Consult Olomouc se v letech 2015 až 2017 podílela na vypracování dokumentace pro stavební povolení pro 13 stavebních objektů včetně snesení Faltusova mostu. Ten od roku 1931 sloužil v areálu plzeňské Škodovky, byl prvním svařovaným příhradovým mostem v celém bývalém Československu.

Uzel Plzeň, 3. stavba - přesmyk domažlické trati
Historie přípravy realizace stavby Uzel Plzeň, 3. stavba sahá hluboko do nultých let 21. století.

Vysokorychlostní železniční spojení BRNO–PŘEROV–OSTRAVA
VRT – tři písmena, představující zářivou budoucnost české železnice – železnici novou, rychlou, moderní, ale také kapacitní, spolehlivou a výkonnou, protože tak jako vždy i v případě vysokorychlostních tratí platí, že důvodem, proč je chceme, není pouze neustálá touha jít kupředu, ale zároveň potřeba udělat krok z louže, ve které stojíme.

Terminál Smíchovské nádraží
Území Smíchova prochází v posledních dvou dekádách nebývalou proměnou. Změny se na Smíchově a navazujících městských částech nevyhnuly ani hromadné dopravě.

Rekonstrukce železniční stanice Řetenice
Na konci roku 2015 byly zahájeny práce na dokumentaci pro územní rozhodnutí stavby „Rekonstrukce žst. Řetenice“. Jedná se o dopravnu, která je po obou stranách sevřena výrobním závodem společnosti AGC Flat Glass Czech.

Elektrizace trati Kadaň Prunéřov – Kadaň
Stavba vznikala v roce 2012, kdy SUDOP BRNO zpracovával technickoekonomickou studii možnosti elektrizace této trati. Rok poté došlo k zadání dokumentace pro územní rozhodnutí a vzhledem k tomu, že šlo o pokračování elektrizace, nesmělo u toho chybět středisko 208 (Středisko elektrotechniky, trakce, sdělovací a zabezpečovací techniky).

Negrelliho viadukt - pohled investora
Pohled investora rekonstrukce Negrelliho viaduktu je pro mne velmi specifický, jelikož jsem v průběhu přípravy a realizace vystřídal na straně investora celkem tři pracovní pozice.

Negrelliho viadukt – jak šel čas
Viadukt byl uveden do provozu v roce 1850 jako součást Severní státní dráhy a propojoval nádraží Praha (nynější Masarykovo) a Bubny. Od roku 1841 byl budován na předměstí Prahy, tehdy od hlavního města ještě odděleném barokními hradbami, v katastru obce Karolinenthal – dnešního Karlína.
