Odborné články

Most na Vraňansko-hořínském plavebním kanálu
Ve středu 27. dubna 2020 proběhla montáž ocelové nosné konstrukce nového zdvižného mostu přes plavební kanál ve Vraňanech. V úterý 5. května 2020 pak stavaři osadili nový železniční most přes Vraňansko-hořínský kanál v Lužci nad Vltavou.

Optimalizace traťového úseku Mstětice – Praha-Vysočany
V úterý 18. 2. 2020 proběhlo zahájení předání staveniště mezi stavebníkem Správou železnic, Stavební správa západ a zhotovitelem, Sdružením „Mstětice–Vysočany“, jehož účastníky jsou firmy Subterra, OHL ŽS, EUROVIA CS a Elektrizace železnic Praha.

Rekonstrukce železniční stanice Bohosudov
Stavba „Rekonstrukce žst. Bohosudov“ je součástí staveb na podkrušnohorské železniční trati Ústí nad Labem – Cheb. V cílovém stavu dojde ke zvýšení traťové rychlosti až na 135 km/h pro klasické vlakové soupravy.

Zvláštní ocenění vedení společnosti v soutěži Projekt roku 2019
Rekonstrukce kolejí ve vinohradských tunelech - záměr projektu stavby

Zrychlení spojení Praha–Mnichov 2
Návrh zrychlení spojení Praha–Mnichov, zpracovaný se zahraničními kolegy pro BEG (Bayerische Eisenbahn Gesellschaft), leží již nějakou dobu ve skříni. Jeho závěry naštěstí nezapadly, promítly se do zadání Aktualizace studie proveditelnosti Modernizace trati Plzeň – Domažlice – státní hranice SRN.

DOKONČENÍ MĚSTSKÉHO OKRUHU V PRAZE, zahájení konkrétní investorské přípravy
Hlavní město Praha již několik desítek let buduje svůj dopravní systém pro automobilovou dopravu. Postupným vývojem v jednotlivých územních plánech posledního půlstoletí je s různými modifikacemi naplňován historický koncept Základního komunikačního systému, jehož počátek lze vysledovat již v 70. letech 20. století.

Květena Tetínských skal a optimalizace trati Karlštejn–Beroun
Pro stavbu „Optimalizace trati Karlštejn (mimo) – Beroun (mimo)“ jsme na středisku 211 životního prostředí zpracovávali „Přírodovědný průzkum“.

BIM model skutečného provedení tunelů Ejpovice
Jak již název napovídá, úkolem bylo vymodelování skutečného provedení již postavených Ejpovických tunelů. Jednotlivé stavební objekty byly rozděleny mezi SUDOP PRAHA a Metrostav.

Prodloužení podchodu v žst. Praha Hlavní nádraží
Stavební zásahy řešené v tomto projektu se zaměřují na kompletní rekonstrukci nástupiště č. 5 až 7 včetně přístřešků a vybudování výstupu ze severního podchodu směrem k ulici Seifertova.
