Air France-KLM dbá na udržitelnost díky smlouvám o nákupu udržitelného leteckého paliva!
Společnost Air France-KLM podepsala dvě závazné víceleté smlouvy s poskytovateli SAF, společnostmi Neste a DG Fuels, na celkový objem 1,6 milionu tun. Tyto smlouvy představují první krok skupiny k dosažení jejích cílů 10% začlenění SAF do roku 2030 a pokryjí přibližně 3 z těchto 10 %.
Udržitelné letecké palivo je zásadním nástrojem ke snížení dopadu leteckého průmyslu na životní prostředí. Udržitelná letecká paliva jsou vedle snížení spotřeby paliva jedním z nejslibnějších způsobů snižování emisí CO2 v leteckém průmyslu. SAF může snížit emise CO2 v průměru o 80 % ve srovnání s konvenčním palivem na základě životního cyklu a nevyžaduje žádné úpravy motoru. Současnou generaci SAF lze vyrábět z použitého kuchyňského oleje, odpadu a zemědělských a lesnických zbytků. V budoucnu budou k dispozici také syntetická udržitelná letecká paliva vyráběná z vodíku a zachyceného uhlíku.
Skupina Air France-KLM, která je lídrem v používání udržitelného leteckého paliva (SAF), potvrzuje svůj závazek k udržitelnějšímu rozvoji leteckého odvětví a činí rozhodný krok vpřed podpisem první sady dlouhodobých smluv o dodávkách SAF, které pokryjí potřeby jejích leteckých společností v nadcházejících letech. Dohody se týkají dodávek celkového objemu 1,6 milionu tun udržitelného leteckého paliva v letech 2023 až 2036, což v porovnání s fosilními palivy zabrání emisím 4,7 milionu tun CO2 v celém životním cyklu.
Skupila Air France-KLM je plně odhodlána snižovat svůj dopad na životní prostředí a do roku 2030 chce snížit emise CO2 na cestujícího/km o 30 % ve srovnání s rokem 2019 - tento cíl byl předložen SBTi. Její trajektorie dekarbonizace počítá se začleněním 10 % SAF do roku 2030, spolu s obnovou vozového parku a ekologickým pilotováním. Tyto zakázky představují první krok skupiny k dosažení cílů 10% začlenění SAF do roku 2030 a pokryjí přibližně 3 z 10% požadavků na SAF.
Publikoval: František Nejedlý (zdroj: Tisková zpráva KLM/Air France).