Otevřít menu
Doprava dnes
-

Alstom a ČD - Telematika uzavřely dohodu o dodávkách systému ETCS úrovně 2 pro vlaky Pendolino

Alstom a ČD - Telematika podepsaly společnou dohodu o dodávkách zabezpečovacího systému ETCS úrovně 2 pro vlaky Pendolino a elektrické jednotky řady 471. Konkrétně se jedná o 7 jednotek Pendolino a 66 vlaků řady 471. Systém ETCS bude navíc doplněn o národní systémové funkce, které umožňují provoz vlaků v ČR a na Slovensku.

17:48 / 10. února 2023
Alstom a ČD - Telematika uzavřely dohodu o dodávkách systému ETCS úrovně 2 pro vlaky Pendolinoi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ČD Telematika.

Jsem hrdý na to, že nabízíme přizpůsobivá a konkurenceschopná signalizační řešení, říká ředitel společnosti Alstom Dan Kurucz

Společnost Alstom získala zakázku od společnosti ČD - Telematika na dodávku systému ETCS (European Train Control System) úrovně 2 pro 7 jednotek Pendolino řady 680 a 66 elektrických jednotek řady 471. Obě smlouvy zavazují společnost Alstom k dodávce systému ETCS, včetně návrhu a implementace řešení. Systém ETCS bude doplněn o národní systémové funkce, které umožní provoz vlaků v České republice a na Slovensku. „Jsem hrdý na to, že nabízíme přizpůsobivá a konkurenceschopná signalizační řešení, která jsou schopna zvýšit frekvenci vlakové dopravy a zajistit bezpečnost na železnici. Systém ETCS úrovně 2 je optimálním signalizačním řešením pro současné potřeby. Osvědčené řešení společnosti Alstom obsahuje ve své třídě nejlepší funkce s flexibilním a vylepšitelným designem, řekl Dan Kurucz, generální ředitel společnosti Alstom Česká republika a Slovensko.

„ČD - Telematika patří ke špičce v oblasti retrofitu hnacích vozidel evropským vlakovým zabezpečovacím systémem ETCS. Jsme opravdu rádi, že pro zpětné vybavení tímto systémem dvou zásadních řad Českých drah, a sice elektrických souprav řady 680 Pendolino a řady 471 známé jako CityElefant, spojíme síly s předním dodavatelem ETCS, společností Alstom,“ uvedl Jan Hobza, předseda představenstva ČD - Telematika.

ETCS 2 umožňuje nepřetržitou digitální rádiovou komunikaci s vlakovými spoji

ETCS 2 umožňuje nepřetržitou digitální rádiovou komunikaci s vlakovými spoji na základě signalizace obsazení bloku traťovým systémem. Poskytuje nejvyšší bezpečnostní ochranu a umožňuje navýšení kapacit při nasazení bez traťových návěstidel nebo při jejich zrušení. ETCS úrovně 2, který byl původně navržen jako nástroj pro harmonizaci železničního provozu přes hranice, zvyšuje rychlost, přesnost a kapacitu vlaků při zachování naprosté bezpečnosti. Nejpokročilejší verze úrovně 2 (Baseline 3) obsahuje optimalizované brzdné křivky pro maximalizaci provozního výkonu a zvýšení komfortu cestujících. Tato verze rovněž zlepšuje odometrické parametry, což strojvedoucím umožňuje volit vhodnou rychlost v přísném souladu se SIL4, což je nejvyšší úroveň bezpečnosti podle normy EN 50129.

Za projektování různých signalizačních systémů a dodávku palubního vybavení bude zodpovědný závod skupiny Alstom v Charleroi. Alstom bude rovněž zajišťovat údržbu po dobu 10 let, včetně náhradních dílů a oprav. Získání této zakázky potvrzuje vedoucí postavení společnosti Alstom na trhu železničních signalizačních systémů. V Evropě si více než 70 % vlaků vybavených systémem ETCS evropské výroby vybralo systém Alstom. Tento systém řízení a kontroly vlaků nejnovější generace již společnost Alstom úspěšně implementuje v Norsku, Belgii a také v České republice. Nyní je nasazován ve vysokorychlostních vlacích společnosti Deutsche Bahn po celém Německu a v příměstských vlacích S-Bahn společnosti Alstom, její konkurence v oblasti Stuttgartu, jakož i v různých projektech ve Španělsku, Velké Británii, Indii a Austrálii.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Alstom a ČD Telematika)

zpět na články

inzerce

nahoru