Otevřít menu
Doprava dnes
-

České dráhy dosáhly na rating se stabilním výhledem

Agentura Moody's opět udělila Českým drahám rating na úrovni Baa2 se stabilním výhledem, čímž ho český železniční dopravce obhájil. Hodnotitel ocenil silnou pozici ČD na trhu, dobrou předvídatelnost tržeb či nastavená opatření firmy během pandemie. Toto hodnocení je pro společnost důležité pro další financování, což dříve naznačil Michal Krapinec.

19:15 / 22. června 2022
 České dráhy dosáhly na rating se stabilním výhledemi

Foto: Vlak ČD Regiopanter. Zdroj: ČD.

Úvěrový rating je důležitý pro investory

Úvěrový rating je důležitý pro investory, neboť jim ukazuje, jaká je pravděpodobnost řádného splacení úvěru. Čím je rating vyšší, tím lépe je dlužník vnímám v očích věřitelů a tím je i pravděpodobné, že si bude schopen zajistit levnější půjčky.

"Je to pro nás, pro naše zákazníky a také pro investory dobrá zpráva ve chvíli, kdy se chystáme vydat naše první zelené bondy a zajišťujeme financování největší obnovy vlaků v České republice za uplynulých 30 let. Je to ocenění naší společnosti za zvládnutí dvou covidových roků i současného dění během války na Ukrajině. Obhájení ratingu nás zavazuje také k pokračování implementace změn, které zefektivní fungování a posílí konkurenceschopnost Českých drah," řekl šéf Českých drah Michal Krapinec.

Analytici agentury Moody's podle drah v dnes zveřejněné zprávě vyzdvihují především pozici dopravce na trhu, předvídatelnost tržeb díky dlouhodobým smlouvám s úřady na provoz vlaků či nastavená opatření firmy ke snížení dopadů pandemie koronaviru.

ČD si během letošního roku chtějí na trhu otevřít finanční linky

Skupina České dráhy v loňském roce hospodařila se ztrátou 1,6 miliardy korun. Meziročně je to i přes pandemii a s ní spojená omezení zlepšení o 2,5 miliardy korun. Osobní doprava snížila ztrátu na 1,87 miliardy korun, ostatní dceřiné společnosti naopak zaznamenaly zisk.

Šéf skupiny Krapinec nedávno řekl, že společnost si během letošního roku chce na trhu otevřít finanční linky k desítkám miliard korun na investice. Plánuje k tomu využít několik zdrojů převážně z evropského finančního trhu. Peníze chce dopravce použít primárně na investice do vozidel a rozvoje opravárenství a částečně na refinancování starších dluhopisů splatných v roce 2023.

Generální ředitel ČD Michal Krapinec pro Dopravadnes.cz dříve řekl na téma ratingu a budoucího financování: "Část peněz by měla pocházet z tzv. zelených eurobondů, které budeme emitovat v červnu. Investorům představujeme zdravou, moderní a společensky odpovědnou firmu. V této souvislosti jsme připravili naši první Zprávu o udržitelnosti. Další zdroje budou od Eurofimy nebo Evropské investi ční banky. Loni jsme udrželi rating na úrovni Baa2 se stabilním výhledem. Věřím, že se nám i v letošním roce podaří rating v investičním pásmu udržet." České dráhy si tento rating opět udržely, což může vést k větším investičním možnostem.

Publikoval: Filip Červinka (Zdroj: ČTK)

Publikoval: Petr Dejnožka (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru