Otevřít menu
Doprava dnes
-

České dráhy dostávají hodnocení v průměru 4 hvězdičky z 5

Už tři měsíce nabízí České dráhy svým cestujícím možnost ohodnotit, jak byli spokojeni s cestou. Tímto způsobem získala společnost již více než 85 tisíc hodnocení. Čím dál více zákazníků se také odbavuje elektronickou cestou.

16:14 / 17. února 2023
České dráhy dostávají hodnocení v průměru 4 hvězdičky z 5i

Foto: České dráhy na podzim loňského roku představili několik novinek. Zdroj: ČD

České dráhy představily ke konci roku řadu novinek. Jednou z nich bylo spuštění hodnocení spokojenosti s cestou v aplikaci Můj vlak. „Za tři měsíce se do něj zapojilo zhruba 40 tisíc našich zákazníků, kteří prostřednictvím aplikace odeslali více než 85 tisíc hodnocení. Průměrně dosahuje spokojenost s cestou čtyř z maximálního počtu pěti hvězdiček. To je, myslím, velmi slušný výsledek, který je pro nás zároveň závazkem k tomu, abychom naše služby neustále vylepšovali. Cestujícím děkujeme za to, že nám tuto zpětnou vazbu poskytují,“ informoval Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah.

V aplikaci mohou cestující ohodnotit nejen celkovou spokojenost s cestou, ale i další detaily jízdy. Z hodnocení vyplynulo, že cestující jsou nejvíce spokojeni s nákupem jízdních dokladů a s přístupem vlakového personálu. V této oblasti získávají České dráhy hodnocení v průměru 4,6 hvězdiček.

Nejlépe hodnotí zákazníci vlaky linky Ex7 v trase Praha – Tábor – České Budějovice (Jižní expres), vlaky linky R15 v trase Praha – Ústí nad Labem – Karlovy Vary – Cheb a vlaky SuperCity Pendolino mezi Prahou a Ostravskem, přičemž vlaky SC Pendolino jsou nejlépe hodnocené z dálkových linek v kategorii spokojenosti s kapacitou a s personálem.

Nejhůře však cestující hodnotí dodržování jízdního řádu. „Náš vliv je v tomto případě zhruba 10 %, za ostatní zdržení můžou faktory, které neovlivníme. I v tomto ohledu se ale situace zlepšuje, příkladem je zrychlení na modernizovaném koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi,“ uvedl Jiří Ješeta, člen představenstva a náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu.

Čím dál více zákazníků se odbavuje pomocí online prodejních kanálů, především pak prostřednictvím aplikace Můj vlak. Nákup jízdenek předem navíc umožňuje cestujícím bezplatnou rezervaci míst. České dráhy věří, že tento trend bude pokračovat, a proto se snaží vylepšovat svůj e-shop i aplikaci.

Online prodejní kanály také cestujícím ulehčují vyplácení odškodného. Pokud je u dané jízdenky evidováno zpoždění vyšší než 1 hodina, odškodnění je vyplaceno automaticky.

Publikoval: Lucie Sogelová (zdroj: TZ České dráhy)

zpět na články

inzerce

nahoru