České dráhy posilují svoji pozici v oblasti digitálních technologií. Kvalita cestování stoupá
Společnost České dráhy se dlouhodobě zaměřuje na rozvoj v oblasti digitalizace služeb. Nedávno byly na CEO Summitu v Bernu například prezentovány novinky v mobilní aplikaci Můj vlak i úspěchy aplikace s ostatními šéfy evropských železničních dopravců.
Nedávného CEO Summitu velkých železničních dopravců, jenž se uskutečnil ve švýcarském Bernu, byl přítomen i Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. Společnost České dráhy opět potvrdila, že v oblasti digitálních technologií se drží na vysoké pozici.
„Společně s představiteli SBB, DB, NS, MÁV, ÖBB, SNCB a SNCF se zaměřujeme na rozvoj v oblasti digitalizace služeb tak, abychom maximálně uspokojili potřeby našich cestujících. Aplikace Můj vlak, která se těší obrovské popularitě, má více než 1,2 milionu aktivních uživatelů a v AppStore dosahuje skvělého hodnocení 4,7 z možných 5. Tento úspěch potvrzuje také ocenění Digital Champion Award 2023, které jsme letos na jaře získali v Londýně,“ uvedl Krapinec.
České dráhy díky novinkám v digitálním prostředí umožňují cestujícím jezdit bez fyzické i digitální jízdenky. Při kontrole totiž stačí průvodčímu sdělit pouze jedinečný kód, který je nedílnou součástí jízdenky. Mobilní aplikace Můj vlak pak cestujícím poskytuje notifikace ohledně změn a mimořádných událostí, které se týkají jejich vlakového spojení.
„České dráhy se zavazují k dalším investicím do digitalizace svých služeb s cílem ještě více zjednodušit a zlepšit služby cestujících ČD. Do roku 2025 plánujeme prodávat každou druhou jízdenku online a do roku 2035 chceme mít online prodejem pokryto 75 % všech jízdenek. Srovnání se zahraničím ukazuje, že jsme na správné cestě, a proto budeme i nadále investovat do aplikace Můj vlak a digitalizace,“ doplnil Krapinec.
Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: České dráhy)