Otevřít menu
Doprava dnes
-

České dráhy zahájily provoz pod dohledem ETCS z Berouna do Chebu

Národní železniční dopravce se připravuje na zahájení výhradního provozu pod dohledem evropského vlakového zabezpečovacího zařízení ETCS i v západních Čechách. V lednu 2023 zahájil provoz pod dohledem ETCS s elektrickými jednotkami RegioPanter řady 650.2 v úseku Beroun – Plzeň – Cheb.

17:43 / 9. února 2023
České dráhy zahájily provoz pod dohledem ETCS z Berouna do Chebu

„Bezpečnost cestujících a železničního provozu je naše priorita číslo jedna. Proto věnujeme velkou pozornost instalaci jednotného evropského zabezpečovacího systému ETCS a jeho uvádění do provozu. V současnosti jezdíme pod výhradním dohledem ETCS na trati z Olomouce do Uničova a ve smíšeném provozu také na tratích Zábřeh na Moravě – Přerov – Břeclav nebo Kolín – Česká Třebová. Rozšíření provozu pod dohledem ETCS na 3. koridoru pod Oblastním ředitelstvím osobní dopravy Západ představuje další významný milník v testování ETCS na dalších téměř 170 kilometrech českých tratí,“ říká Michal Krapinec, předseda představenstva a generální ředitel Českých drah. 

Provoz pod dohledem ETCS na 3. železničním koridoru z Berouna až do Chebu (mimo stanici Plzeň hl.n.) začal v lednu s elektrickými jednotkami řady 650.2 RegioPanter. V úseku Beroun – Plzeň je v provozu 11 jednotek a na spěšných vlacích z Plzně do Chebu a Karlových Varů další 4 soupravy.

„V lednu jsme provedli zaškolení prvních deseti strojvedoucích z provozního pracoviště v Plzni, kteří obsluhují elektrické jednotky RegioPanter na tratích do Berouna a Chebu. Během prvního měsíce roku vykonali jízdní výcvik a postupně skládají zkoušky, aby mohli samostatně vést vlaky pod dohledem ETCS. Na ně naváže školení dalších strojvedoucích v regionu. Po jednotkách řady 650.2 chceme zavést provoz pod dohledem ETCS také na elektrických lokomotivách řady 362 v čele rychlíků Berounka a Západních expresů do Mnichova,“ přibližuje provoz pod dohledem ETCS Tomáš Petříček, ředitel Oblastního ředitelství osobní dopravy Západ.  

Autor: Karel Geba (čerpáno z TZ ČD)

zpět na články

inzerce

nahoru