Otevřít menu
Doprava dnes
-

Českobudějovický dopravní podnik upravuje odbavovací zařízení. Nákup jízdenek v MHD bude intuitivnější

Dopravní podnik v Českých Budějovicích reaguje na zpětnou vazbu cestujících ohledně virtuálních jízdenek. Připravil proto aktualizaci odbavovacích zařízení. Nově přibyla například funkce přepnutí do anglického jazyka.

7:43 / 18. dubna 2023
Českobudějovický dopravní podnik upravuje odbavovací zařízení. Nákup jízdenek v MHD bude intuitivnější i

Foto: Nákup jízdenek přímo v MHD je teď intuitivnější jak pro místní, tak pro cizince. Zdroj: DPMCB

Aktualizace odbavovacích zařízení

Už více než rok si cestující českobudějovické MHD mohou zakoupit a zkontrolovat v jakémkoliv spoji virtuální jízdenku. Dosavadní podoba obrazovek odbavovacích zařízení však vycházela z názvosloví dodavatele, které je používané i v jiných městech.

Dopravní podnik města České Budějovice (DPMCB) na základě zkušeností revizorů i podnětů cestujících přistoupil k určitým úpravám systému. Zjistilo se totiž, že někteří cestující například o možnosti zkontrolovat si platnost jízdenek pod dosavadním tlačítkem „Info“ o kartě nevěděli. Jiní cestující zase zapomínali, že pokud kupují jízdenku pro další cestující pouhým přiložením, je potřeba další nákup potvrdit na obrazovce.

„Věříme, že po úpravách bude nákup virtuálních jízdenek pro cestující ještě srozumitelnější, a to včetně cizinců, kteří mají nově možnost přepnout menu do angličtiny,“ sdělil Slavoj Dolejš, ředitel DPMCB .

Prodej virtuálních jízdenek stoupá

Za loňský rok se virtuální jízdenky staly hned druhým nejoblíbenějším typem jednotlivých jízdenek. Stále však u cestujících vedou tištěné jízdenky z automatů. Například v prosinci roku 2022 zakoupili cestující virtuální jízdenky v 24,4 % případů (93,5 tisíce prodaných), tištěné jízdenky z automatů pak v 44 % případů (169,5 tisíce prodaných). Musíme však brát v potaz to, že tištěné jízdenky si cestující často kupují do zásoby. O tom, že se virtuální jízdenky těší velké oblibě, svědčí i fakt, že v březnu letošního roku pasažéři českobudějovické MHD nakoupili přes 96 tisíc virtuálních jízdenek. Z tohoto počtu šlo o 91 tisíc základních jízdenek na 60 minut.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: DPMCB)

zpět na články

inzerce

nahoru