Otevřít menu
Doprava dnes
-

Chceme vrátit čísla v počtu cestujících alespoň na úroveň 80 %, přeje si generální ředitel Českých drah

Více než 18 měsíců je jedním z hlavních témat epidemická situace po světě, která se dotkla prakticky všech podniků. Výjimkou nejsou ani České dráhy. „Má očekávání byla taková, že už dnes budeme jen bilancovat, jaké dopady na jednotlivé podnikatele na světě tato pandemie měla. Bohužel to není pravda. Nemůžeme říct, že jsme v postcovidové éře,“ mrzí Ivana Bednárika současná situace. 

19:43 / 5. září 2021
Chceme vrátit čísla v počtu cestujících alespoň na úroveň 80 %, přeje si generální ředitel Českých drah

„První rok existence pandemie jako takové způsobil, že jsme měli v roce 2020 čtyři miliardy korun ztráty a já věřím, že v roce 2021 jsme už udělali vše pro to, aby to v ekonomických ukazatelích nebylo takové enormní číslo. Žádný podnikatel si nemůže dlouhodobě dovolit podnikat s 10 – 20% ztrátou ročně,“ upozorňuje Bednárik. 

I tak se ale generální ředitel Českých drah snaží dívat na věci neustále pozitivně. „Co považuji za úspěch skupiny Českých drah, je to, že se celá skupina se situací vypořádala a dokázala někdy pružněji, někdy zase méně, reagovat. Udělat vše pro to, abychom odvezli lidi a zboží a aby naše podstata byla stále smysluplná,“ těší Bednárika. „Je jistota, že služby, které poskytuje skupina České dráhy, tu budou ať už bude jakákoliv jiná situace v souvislosti s pandemií do budoucna,“ věří. „Co mi už dělá menší radost, byla sázka na to, že zvítězí zdravý rozum a v tomto čase budeme mít proočkovanou více než polovinu populace a lidé nebudou mít obavu z toho, že se budou střetávat s dalšími cestujícími. Doufám, že se nám vrátí čísla v počtu cestujících alespoň na úroveň 80 %,“ doufá Ivan Bednárik.

Generální ředitel Českých drah se snažil ještě více přiblížit vývoj návratu cestujících do vlaků. „Tak, jak máme proočkovanou populaci, tak máme zhruba stejný počet cestujících od roku 2019. Jedná se o zhruba 50% obsazenost vlaků oproti roku 2019, když se dnes budeme bavit o tom, že jsme aktuálně na 65% proočkovanosti populace, tak v podobném čísle jsme i v obsazenosti vlaků. Moje očekávání bylo, že v srpnu 2021 budeme někde přes 70 %. To se nám bohužel nedaří ne kvůli tomu, že bychom čekali nějaké zázraky, ale vypadá to, že jsme podcenili bezpečnost, kterou po nás požadují zdravotníci a zapomněli jsme na to, že pokud respirátor FFP2 bude neustále povinnou výbavou pro cestující v hromadné dopravě, tak lidi budou volit jiné formy dopravy. Protože cestovat třeba jen hodinu v respirátorech, ve kterých se špatně dýchá, je pro cestující natolik nepohodlné, že mnozí raději využijí individuální přepravu,“ mrzí Bednárika. „Bezpečnost je samozřejmě prvořadá, ale často narážíme na konflikty plynoucí z povinnosti zakrytých úst. Dnes si myslím, že hromadná doprava má z tohoto důvodu snížený potenciál o 10 % a je jedno, zdali se bavíme o vlacích, či lanovkách,“ nepochybuje Bednárik.

zpět na články

inzerce

nahoru