Otevřít menu
Doprava dnes
-

Dobíjecí stanice se rozšiřují! V Ústeckém kraji jich vzniklo hned několik nových

V Ústeckém kraji vzniklo v nedávné době několik dobíjecích stanic pro elektromobily, jedna z největších se nachází v Lovosicích na Litoměřicku. 

17:37 / 22. února 2022
Dobíjecí stanice se rozšiřují! V Ústeckém kraji jich vzniklo hned několik novýchi

Foto: Ilustrační foto dobíjecí stanice na severu Čech (Český rozhlas Sever).

Rozšiřovat se začínají i domácí nabíječky, jednu má Inovační centrum Ústeckého kraje (ICUK) a v tomto týdnu bude instalovat druhou. Kromě toho vlastní dvě elektroauta.

Ve své době největší dobíjecí stanice v ČR vznikla loni v létě v Lovosicích, naráz si u ní nabije elektromobil 16 řidičů. Výhodou stanice je podle starosty města Milana Diana (ANO), že se takzvaný city hub nachází nedaleko dálnice D8 a při nabíjení elektroaut mohou šoféři počkat v kavárně vzdálené jen pár metrů od stanice. „Je to docela využívané, když jsem šel teď okolo, stála tam dvě auta,“ řekl ČTK starosta.

Své dobíjecí stanice pro hosty mají v Ústeckém kraji i některá ubytovací zařízení. Nabít elektroauto lze také například u Pivovaru Kocour ve Varnsdorfu na Děčínsku. Dobíjecí hub je i u obchodního centra Olympia v Teplicích, tam je nechala postavit skupina ČEZ s podporou dotace od Ministerstva dopravy. První ultrarychlý dobíjecí hub v síti E.ON Drive postavila společnost E.ON u obce Sulejovice nedaleko Lovosic. Dnes ho firma představí veřejnosti.

ICUK si pořídil elektroauta a wallboxy


Ještě tři wallboxy, tedy domácí nástěnné nabíječky pro elektromobily, budou u ICUK v Ústí nad Labem. Nabíječky jsou prozatím pouze pro účely organizace, budou je ale moci využít i návštěvy či obchodní partneři. „Pro veřejné dobíjení to prozatím připraveno není,“ řekl ČTK mluvčí ICUK Ondřej Klein. Doplnil, že centrum má v současné době dvě elektroauta a od března přibudou dvě další. „Budou v pronájmu, u jednoho vozu je v plánu sdílení,“ uvedl mluvčí s tím, že detaily provozování organizace ještě upřesní.

ICUK si pořídil elektroauta a wallboxy kvůli projížďkám po městě či sousedních okresech. „Na kratší vzdálenosti jsou perfektní - jsou ekologická, tichá, snižují místní emise a jsou rovněž ekonomicky úsporná. Jízdní komfort je také skvělý. Zároveň je to trend, o kterém je už rozhodnuto. Tímto směrem jde celý svět,“ vysvětlil Klein. Centrum podle něj za jedno auto při pořízení před dvěma lety vydalo zhruba půl milionu korun, wallbox vyjde cirka na 20.000 korun.


Publikoval: Bc. Filip Červinka (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru