Otevřít menu
Doprava dnes
-

Dojde na pražském Braníku k výstavbě nové tramvajové vozovny?

Dopravní podnik hlavního města Prahy využívá pro tramvaje v současné době sedm vozoven a proslýchá se, že by v nejbližší době mohla vzniknout nová - s pořadovým číslem osm. Výstavba by mohla proběhnout v jižní části Prahy na Braníku.

21:13 / 5. září 2022
Dojde na pražském Braníku k výstavbě nové tramvajové vozovny?i

Foto: DPP

Vozovnu plánuje město s ohledem na rozvoj tramvajových tratí zejména na jihu metropole. Ušetří se tím čas a množství kilometrů, které musí tramvaje ujet, než se ze současných vozoven dostanou na svou trasu. To se týká například nyní prodlužované trati z Modřan na Libuš a jejího následného prodloužení na Nové Dvory nebo plánované trati do Komořan.

Studie bude zahrnovat nejen samotnou vozovnu, ale také napojení inženýrských sítí a kolejí, umístění záchytného parkoviště P+R, odstavnou plochu pro autobusy MHD, umístění tramvajové smyčky a návaznost na vlaky a další veřejnou dopravu. Zároveň bude prověřena možnost výstavby administrativní budov či bytového domu a vznikne urbanistický návrh proměny veřejného prostranství.

Dopravní podnik v současné době opravuje vozovnu v Hloubětíně. Starou budovu nechal strhnout v roce 2019 a dokončena má být v příštím roce. DPP využívá sedm vozoven, a to Hloubětín, Kobylisy, Motol, Pankrác, Strašnice, Vokovice a Žižkov. Podnik má přes 900 tramvají. Náklady na provoz tramvají se v Praze ročně pohybují přes tři miliardy korun.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru