Otevřít menu
Doprava dnes
-

Dopravní podnik hlavního města Prahy vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Slivenec

Dopravní podnik hlavního města Prahy (DPP) vyhlásil tendr na tramvajovou trať z Holyně do Slivence v hodnotě 369 milionů korun. DPP požádá o dotaci EU z Operačního programu Doprava 3. Zahájení stavby je plánováno na poslední čtvrtletí letošního roku v návaznosti na průběh zakázky na zhotovitele. Hotovo by mělo být v září 2023.

16:19 / 17. července 2022
Dopravní podnik hlavního města Prahy vyhlásil veřejnou zakázku na zhotovitele stavby tramvajové tratě Holyně – Sliveneci

Foto: www.dpp.cz

Pravomocné stavební povolení na stavbu získal podnik v únoru. Půlkilometrový úsek včetně smyčky o celkové délce cca 600 metrů je třeba k dokončení tramvajové tratě Sídliště Barrandov – Slivenec. Smyčka s jedním párem zastávek Slivenec umístěných v obratišti také umožní nasazovat na tuto trať všechny typy tramvají, což je z provozního hlediska výhodné.

Nová trať Holyně – Slivenec navazuje přímo na stávající úsek Sídliště Barrandov – Holyně, jenž DPP zprovoznil letos v březnu. Trať MHD v tomto místě dopravně zabezpečí stávající zástavbu na konci sídliště Barrandov. Sloužit bude ale také zákazníkům připravovaného obchodního centra a obyvatelům nově vyrůstající městské čtvrti pro 8 000 lidí. Již v momentě jejich nastěhování budou mít k dispozici tramvaj, která je doveze do centra města.

„Stavět nová města ve městě a zároveň i dopravní infrastrukturu, díky které budou dobře fungovat, je jediný správný přístup k rozvoji města. Napravujeme historickou chybu, kdy okrajové městské části trpěly tím, že do nich nevedly koleje a místní se museli spoléhat pouze na autobusy,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora hlavního města Prahy pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

Tramvajová trať Holyně – Slivenec bude pokračovat směrem ke křižovatce ulic U Náhonu a K Barrandovu. Před křižovatkou se obloukem stočí k ulici U Náhonu, kterou překříží. Dále povede na západ podél ulice K Barrandovu; po zhruba 250 metrech bude ukončena smyčkou.

U jednokolejného obratiště Slivenec se dvěma předjízdnými kolejemi a kapacitou až pro deset tramvají typu škoda 15T je rovněž plánována výstavba P+R parkoviště.

Na nové trati budou provozovány dvě linky, s čímž počítá také strategický dokument ROPIDu „Rozvoj linek PID v Praze 2022-2032“.

Vznik tramvajové trati a smyčky v rozvojovém území umožní navázání další výstavby (například komunikací) bez negativních důsledků oproti výstavbě nové tramvajové trati v již dokončené infrastruktuře.

 

Publikoval: Karel Geba (zdroj: www.dpp.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru