Otevřít menu
Doprava dnes
-

Dopravní podnik města Brna se těší z nových tramvají od Škoda Group

Od poloviny prosince do ulic Brna vyjedou pro všechny občany, kteří MHD v Brně využívají, nové tramvaje Škoda ForCity Smart 45T. Tyto tramvaje se chystají obsloužit tramvajovou trať vedoucí k univerzitnímu kampusu. Nové tramvaje od Škoda Group budou v dalších dnech najíždět potřebné kilometry, následně půjdou do zkušebního provozu s cestujícími.

20:15 / 19. října 2022
Dopravní podnik města Brna se těší z nových tramvají od Škoda Groupi

Foto: Nové Tramvaje Škoda ForCity Smart v Brně. Zdroj fotky: DPMB.

Našimi vozidly se může svést čím dál více obyvatel České republiky, a to je pro nás ta největší odměna

Tramvaje řady ForCity Smart jsou podle Škoda Group ideálním strojem do městského provozu. Vlastnosti této tramvaje jsou předurčeny pro vysoký jízdní komfort a pohodlí. Díky svému technickému řešení snižují náklady na provoz i údržbu infrastruktury. Tramvaje modelu Škoda 45T jsou přizpůsobeny na obousměrný provoz, a proto je lze využít při jízdě na tratích zakončených úvratí.

„Našimi vozidly se může svést čím dál více obyvatel České republiky, a to je pro nás ta největší odměna za dobře odvedenou práci. Cestující si mohou užívat pohodlné jízdy spolehlivými českými výrobky, které je bez obav dovezou do cíle jejich cesty. V Brně už jezdí několik našich produktů a tato dodávka tak navazuje na naši úspěšnou spolupráci. Nová „šalina“ je nejmodernějším vozidlem z naší dílny a věřím, že bude další desítky let sloužit k plné spokojenosti všech obyvatel a návštěvníků moravské metropole," řekl Tomáš Ignačák, prezident regionu CZ/SK ve Škoda Group.

Tramvaj ForCity Smart 45T je obousměrné plně nízkopodlažní tříčlánkové vozidlo s otočnými podvozky. Spolehlivé jízdní vlastnosti i při nepříznivém počasí zajišťuje plná adheze vozidel. Tato 31metrová tramvaj pohodlně pojme až 233 cestujících, z toho 64 sedících. Maximální provozní rychlost je 70 km/h. Samozřejmostí je klimatizace a dva velké multifunkční prostory pro invalidní vozíky, dětské kočárky nebo jízdní kola. Nová tramvaj nabízí i moderní přehledný informační systém s obrazovkami a panely. K zajištění bezpečnosti je vozidlo opatřeno kamerovým systémem.

„Nové obousměrné tramvaje jsou určeny především pro linku 8, která je na obou konečných zakončena úvratí. Věřím, že lidé ocení jak nový vůz, tak i novou trať. Do konce roku by do Brna měla dorazit ještě jedna nová tramvaj, na zbylé tři si cestující počkají do března 2023,“ uvedla primátorka města Brna Markéta Vaňková a k tématu obslužnosti dodala:  „Jedná se především o zprovoznění samotné tratě včetně zastávek a objektů v tunelu, ale také o přístřešky, kamerový systém a obnovu okolních komunikací, což představuje asi 90 stavebních objektů a provozních souborů. Znění dohody, která pokryje roční období od 10. prosince 2022, budeme schvalovat ve středu na Radě města Brna.“  

Dopravní podnik města Brna uzavřel se Škoda Group smlouvu na nákup až 40 nových tramvají

Dopravní podnik města Brna uzavřel se Škoda Group smlouvu na nákup až 40 nových tramvají. Zatím si podnik zajišťující MHD v Brně objednal 5 vozidel. Tato smlouva se podepsala na 2,4 miliardy korun. Nová tramvaj je zcela klimatizovaná, přičemž je vybavena nerezovými madly, širokoúhlými informačními LCD monitory a USB nabíječkami. V tramvaji nechybí ani Řídící a informační systém RIS2 nebo třeba validátory systému EOC2. Spokojeni budou i cestující z řad invalidů. Nové vozidlo má celkem 4 výklopné plošiny. Špatně se nebudou mít ani řidiči. „Čelní skla jsou vybavena vyhříváním, přední čelo navíc designovým denním svícením. Elektrická výzbroj umožňuje rekuperaci, tzn. navracení elektřiny při brzdění zpět do sítě, což snižuje celkovou spotřebu vozidla a tím i náklady na provoz,“ vyzdvihl generální ředitel DPMB Miloš Havránek a dále řekl:Podle požadavků Drážního úřadu bude tramvaj v dalších týdnech najíždět potřebné kilometry bez cestujících a budou na nich prováděny některé typové zkoušky. Následně bude ve zkušebním provozu s cestujícími. Předpokládáme, že ji do pravidelného provozu zařadíme během prosince.“

Cena jednoho vozu je 60 milionů korun. S ohledem na současnou finanční situaci DPMB s nákupem nových vozů pro rok 2023 nepočítá. Případné další tramvaje budou pořízeny podle finančních možností podniku.

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Škoda Group a DPMB)

zpět na články

inzerce

nahoru