Otevřít menu
Doprava dnes
-

Dopravní podnik Praha hledá firmu, která vybuduje vedení pro trolejbusy na letiště

Pražský dopravní podnik (DPP) chce najít firmu, která by postavila vedení pro trolejbusovou dopravu od stanice metra A Nádraží Veleslavín na Letiště Václava Havla. Tato trať pro trolejbusy by měla být dlouhá jedenáct kilometrů, přičemž se předběžné náklady odhadují na 350 milionů korun. Zahájení stavby naplánoval podnik na letošní rok.

14:15 / 3. července 2022
Dopravní podnik Praha hledá firmu, která vybuduje vedení pro trolejbusy na letištěi

Foto: Trolejbusy, které by měly jezdit na pražské letiště. Zdroj fotky: Solaris Bus & Coach a Škoda Transportation.

Samotnou stavbu bychom rádi zahájili ještě před koncem letošního roku

To vše sdělila mluvčí DPP Aneta Řehková. Podnik také zahájil práce na elektrifikaci autobusové linky číslo 140 z Palmovky do Miškovic a pracuje na dalších linkách zejména na levém břehu Vltavy.

"Samotnou stavbu bychom rádi zahájili ještě před koncem letošního roku v závislosti na průběhu majetkoprávního zajištění. Stavba by měla trvat maximálně 15 měsíců, předpokládáme však její dokončení do konce příštího roku," uvedl technický ředitel DPP Jan Šurovský. Zprovoznění trolejbusové linky číslo 119 v celém úseku předpokládá DPP začátkem roku 2024.

Trolejové vedení nebude po celé trase, ale pouze v jeho zhruba polovině a končit bude u Terminálu 3. Podnik pak vybuduje krátké nabíjecí vedení také na konečné na letišti a v garážích Řepy, odkud budou vozy na linku vyjíždět. Trolejové vedení bude měřit asi 11,6 kilometru a postaveny budou rovněž tři měnírny, a sice na Nádraží Veleslavín, Letišti Praha a v garážích v Řepích. Vybraná firma pak vybaví technologií novou měnírnu na Dědině, která vznikne při stavbě tramvajové trati z Divoké Šárky na Dědinu.

DPP nyní připravuje elektrifikaci linky číslo 140 mezi Palmovkou a Miškovicemi, která po zprovoznění na elektřinu ponese číslo 58. Podnik rovněž připravuje projekt elektrifikace autobusových linek v levobřežní části Prahy, a to autobusů číslo 131, 137, 176 a 191 a také linky číslo 201. Vedení města podniku letos v červnu uložilo připravit projekt elektrifikace i u autobusových linek 112, 136 a 150.

Trolejbusová doprava v Praze byla provozována mezi lety 1936 a 1972. Od října 2017 do června 2018 byla ve zkušebním provozu s cestujícími a od července 2018 je v pravidelném provozu trolejbusová trať Palmovka – Letňany určená pro parciální trolejbusy, trakčním vedením je však opatřen pouze kilometrový úsek mezi Libní a Prosekem a dobíjecí stanoviště na Palmovce.

Publikoval: Dagmar Lánská (Zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru