Otevřít menu
Doprava dnes
-

DPP získal pravomocné stavební povolení na první úsek metra D Pankrác – Nové Dvory. Odeslal výzvy k zahájení stavby

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) obdržel pravomocné stavební povolení na stavbu metra D v úseku I.D1 Pankrác – Nové Dvory včetně pravomocného povolení kácení v úseku Pankrác – Olbrachtova. Díky tomu bude moci DPP po desítkách let přípravných prací zahájit samotnou stavbu prvního úseku metra D, tedy I.D1a Pankrác D – Olbrachtova. Pro stavbu v loňském roce vysoutěžil zhotovitele i dodavatele monitoringu a pasportizace.

13:11 / 27. března 2022
DPP získal pravomocné stavební povolení na první úsek metra D Pankrác – Nové Dvory. Odeslal výzvy k zahájení stavbyi

Foto: DPP - Petr Hejna

DPP na základě získaného pravomocného stavebního povolení odeslal v pátek 25.3. výzvy k realizaci prvního úseku metra D zhotovitelům stavby, dodavatelům monitoringu a pasportizace, jakož i technologickému dozoru investora. Následovat bude vstupní zdokumentování aktuálního stavu budov, komunikací a inženýrských sítí v oblasti budoucí výstavby. DPP a zhotovitelé potom budou moci navázat na geologický průzkum, ukončit jeho údržbu a zahájit stavbu.

Metro D ztratilo kvůli zbytečným obstrukcím bezmála dva roky. Tato prodleva přišla hl. m. Prahu a daňové poplatníky na stovky milionů korun. I vzhledem k aktuální vysoké míře inflace nechce DPP promarnit žádný další den. Proto ihned zahajuje přípravné práce. Takže kromě předání výzev začal DPP v pátek předávat také staveniště zhotovitelům.

Pravomocné stavební povolení rovněž umožní DPP vyhlásit veřejnou zakázku na zhotovitele stavby a dodavatele monitoringu a pasportizace dalšího úseku metra D, tj. I.D2b Olbrachtova – Nové Dvory.

„Dokázali jsme to. Máme to černé na bílém. Získali jsme pravomocné stavební povolení na stavbu metra D v úseku Pankrác – Nové Dvory a můžeme zahájit stavbu dekády. Dnes je pro Prahu skutečně velký den. Mám obrovskou radost, že tisíce odpracovaných hodin desítek kolegyň a kolegů nevyšly nazmar. Všem, kteří se na tomto úspěchu podíleli, moc děkuji. Všichni odpracovali vše pečlivě a profesionálně. Po třech letech práce máme pravomocné stavební povolení. Víme, jak zaplatíme první etapu díky Evropské investiční bance a práci kolegy Pavla Vyhnánka, náměstka pro finance. S metrem stavíme i nové čtvrti a kvalitní veřejný prostor pro trávení volného času. Kupujeme nejmodernější automatické soupravy a při té příležitosti zmodernizujeme i linku C pro automatický provoz. Když se spojí smysluplná vize a šikovní a pracovití lidé, nic není nemožné,“ oznámil Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP.

„Z každého získaného pravomocného stavebního povolení na realizaci našich projektů pro pražskou MHD mám velkou radost, protože je to završení celého přípravného procesu, který je v ČR extrémně náročný, kdy např. u tramvajových tratí se ukazuje nepsaná přímá úměra – měsíc stavby znamená zhruba rok příprav, projednávání a povolovacích procesů. V případě získání pravomocného stavebního povolení pro první úsek metra D mám radost nepopsatelnou. Po více než 20 letech příprav se plány a sny mění ve skutečnost,“ sdělil Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dále dodal: „Když jsem nastoupil do DPP, projekt metra D byl ve stavu, kdy hrozilo propadnutí několika v minulosti těžce nabytých rozhodnutí. Za tři roky intenzivní a náročné práce se nám projekt podařilo dostat do stavu, že nyní můžeme metro D konečně začít stavět. Všem, kteří k tomu přispěli, za to moc děkuji, včetně našich předchůdců, kteří na tom odvedli nemalý díl práce. Nicméně před námi je teď neméně náročné období a neméně úkolů – metro D postavit, vysoutěžit a nakoupit dopravní systém pro automatický provoz, vše zprovoznit a paralelně s tím zmodernizovat a zautomatizovat provoz na lince C.“

 

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: www.sdp-cr.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru