Otevřít menu
Doprava dnes
-

Druhé nejvytíženější nádraží v Brně změní svoji tvář. Začala jeho rekonstrukce

Královopolské nádraží v Brně se nám zhruba za dva roky představí ve zcela novém hávu. Cestujícím nabídne komfortnější cestování a zaměstnancům lepší zázemí.

11:56 / 8. prosince 2023
Druhé nejvytíženější nádraží v Brně změní svoji tvář. Začala jeho rekonstrukcei

Foto: Už za dva roky se Královopolské nádraží bude pyšnit novou nádražní budovou. Zdroj: Správa železnic

Modernizace stanice Brno-Královo Pole byla úspěšně zahájena. Už za dva roky tak budou moci cestující využívat k pohodlnějšímu cestování nejen novou modernější nádražní budovu. Ta bude dvoupatrová, kdy v přízemí se budou nacházet pokladny, obchodní prostory a toalety. Uprostřed haly pak budou vybudovány eskalátory vedoucí do vyvýšené části s lavičkami pro cestující. Od července příštího roku bude zázemí pro cestující zajišťovat provizorní čekárna s kapacitou 250 osob u prvního nástupiště.

„Investice do modernizace a rozvoje železnice a dalších dopravních systémů jsou důležité nejen pro rozvoj české ekonomiky. Jsou také prostředkem, jak přimět spoluobčany, aby v ještě větší míře využívali veřejnou dopravu. Jako Brňana mě navíc těší, že se modernizace nádraží nevyhýbá ani jihomoravské metropoli,“ sdělil Petr Fiala, předseda vlády.

Co dalšího s sebou přinese celková rekonstrukce?

Prosklená nádražní budova ovšem nebude v rámci rekonstrukce jedinou změnou. Přestaví se také kolejiště v celé stanici. S tím vzroste kapacita odstavování souprav dálkových vlaků, pro potřeby nákladní dopravy pak dojde k prodloužení vybraných kolejí. V rámci stavby budou zbudována také nová nástupiště s moderním zastřešením. Všechna nástupiště budou zároveň zcela bezbariérová. Bezbariérový přístup k vlakům zajistí výtahy. Cestujícím bude na nádraží dále nově k dispozici nový informační a orientační systém. Změny se dotknou i stávajícího podchodu, který se rozšíří a nově povede napříč celým nádražím až do Myslínovy ulice.

„Stanice Brno-Královo Pole není jen železničním uzlem, ale také klíčovým bodem městské a příměstské dopravy. Zajišťuje spojení s Vysočinou a slouží jako vstupní brána do krajské metropole pro stále se rozvíjející obce Tišnovska. Toto nádraží se zařadí mezi moderní stanice splňující současné požadavky na pohodlné cestování,“ řekl Martin Kupka, ministr dopravy.

Během realizace projektu dojde i k obnově mostů, propustků a silničního nadjezdu. Instalováno bude také nové zabezpečovací zařízení. Průjezd vlaků stanicí bude možný rychlostí 120 km/h.

„Práce budou probíhat nejen v samotné stanici, ale také na první koleji od Brna-Maloměřic až po Kuřim. Rekonstrukci navíc úzce koordinujeme s modernizací stanice Vlkov a úseku do Křižanova a také se stavbami města a kraje přímo v Brně,“ dodal generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Jaká nás čekají omezení provozu?

Omezení provozu je v plánu od března 2024 do listopadu 2025 a mělo by být pouze částečné. Rekonstrukce se projeví zejména sníženou kapacitou trati především v regionální dopravě, a to prodloužením intervalu z dnešních 15 na 30 minut.

Financování projektu

Stavba Rekonstrukce stanice Brno–Královo Pole je navržena na spolufinancování Evropskou unií z Fondu soudržnosti v rámci Programu Doprava 2021–2027. Finanční náklady stavy se pohybují okolo 2,9 miliardy Kč. Zhotoviteli prací budou společnosti OHLA ŽS, Subterra, FIRESTA-Fišer a TRAMO RAIL.

Publikoval: Petr Dejnožka (zdroj: Správa železnic)

Druhé nejvytíženější nádraží v Brně změní svoji tvář. Začala jeho rekonstrukce Foto: Nádražní budova poslouží i jako zázemí při přilehlý dopravní terminál. Zdroj: Správa železnic. Druhé nejvytíženější nádraží v Brně změní svoji tvář. Začala jeho rekonstrukce Foto: Všechna nástupiště budou bezbariérová. Zdroj: Správa železnic. Druhé nejvytíženější nádraží v Brně změní svoji tvář. Začala jeho rekonstrukce Foto: Přestaví se také kolejiště a rozšíří se stávající podchod. Zdroj: Správa železnic.
zpět na články

inzerce

nahoru