Elektrické vlaky se vrátily na trať mezi Pardubicemi a Hradcem Králové
Mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová skončila téměř čtyřměsíční výluka. Na trať se tak v jednokolejném provozu vracejí elektrické vlaky. V pátek se rovněž otevřelo i nové nástupiště v Rosicích včetně kompletně modernizované koleje do Stéblové. Dvoukolejně se v celém úseku začne jezdit v polovině listopadu.
„Jistou úlevu pocítili cestující už se začátkem letních prázdnin, kdy byl mezi Rosicemi nad Labem a Stéblovou spuštěn provoz motorových vlaků. Pro jízdu elektrických jednotek ale ještě bylo nutné v uplynulých dvou týdnech dokončit rekonstrukci trakčního vedení,“ sdělil ke konci omezení Radomil Novák, investiční náměstek ze Správy železnic.
„Kromě budování druhé koleje, zastávek a nástupišť se soustředíme i na stavbu zcela nového dvojkolejného mostu přes Labe, který nahradí dosavadní jednokolejný. Stavíme základy opěr a pilířů, ocelovou konstrukci připravujeme do výroby,“ uvedl projektový manažer Skanska Jan Mitlöhner ke zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová, na němž se pracuje od loňského května.
Stanice Pardubice-Rosice nad Labem prochází kompletní přestavbou. Podobně jako na zastávce Pardubice-Semtín se zde budují podchody pro cestující.
V traťovém úseku mezi Rosicemi a Stéblovou je dokončen v jedné koleji železniční svršek i mostní objekty. Staví se ještě protihlukové stěny. Na nové zastávce Stéblová obec budou nová nástupiště. Kompletně dokončená je stanice Stéblová.
V rámci prací byla řešena také opatření omezující dopady účinku hluku z železniční dopravy, dále vyvolané úpravy pozemních komunikací i sítí technické infrastruktury.
Zmodernizovaná stavba přispěje rovněž ke zvýšení traťové rychlosti. Po doplnění zabezpečovacího zařízení systému ETCS, jenž je plánován na rok 2024, budou vlaky v tomto úseku dosahovat rychlosti až 160 km/h.
Publikoval: Filip Červinka (zdroj: www.spravazeleznic.cz)