Otevřít menu
Doprava dnes
-

Hledá se projektant pro vysokorychlostní trať v Praze!

Správa železnic (SŽ) vyhlásila veřejnou zakázku na dodavatele dokumentace pro územní rozhodnutí (DÚR) pro novou síť vysokorychlostních tratí (VRT). Tento další projektant bude mít za úkol připravit technický návrh pro již osmý úsek sítě. V tomto případě se budoucí projektant bude věnovat úseku mezi pražskými Vršovicemi a Běchovicemi.

14:15 / 1. listopadu 2022
Hledá se projektant pro vysokorychlostní trať v Praze!i

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Celková cena zakázky bude asi 105 milionů Kč bez DPH

Správa železnic posunula vysokorychlostní trať (VRT) na pražském území o něco dále. VRT v Praze bude součástí ramene RS 1 Praha – Brno – Ostrava, přičemž na úsek s pracovním názvem VRT Praha naváže již projektovaná trať v Polabí, kterou budou v budoucnu využívat také vlaky ve směru na Pardubice, Hradec Králové nebo Wrocłav.

Budoucí projektant a dodavatel technické dokumentace zpracuje navíc dokumentaci pro posouzení vlivů stavby na životní prostředí EIA, digitální model VRT Praha ve standardu BIM a návrh spolehlivosti a bezpečnosti trati v souladu se systémem RAMS. Součástí veřejné zakázky také návrh čtvrté traťové koleje mezi stanicemi Praha-Libeň – Praha-Běchovice a zázemí pro údržbu vysokorychlostních souprav ve Strašnicích. Celková cena zakázky bude asi 105 milionů Kč bez DPH.

Cílem tohoto přístupu je nalezení kvalitního, samostatného a invenčního dodavatele

Zadávací řízení železničáři vyhlásili inovativní metodou Best Value, přičemž její principy se aplikují v průběhu celé soutěže, včetně hodnocení nabídek. „Cílem tohoto přístupu je nalezení kvalitního, samostatného a invenčního dodavatele, který se vypořádá se složitým prostředím městské zástavby,“ napsal v tiskové zprávě Jan Nevola ze Správy železnic. VRT Praha navýší kapacitu železnice v hlavním městě. Navržena bude jako dvoukolejná trať vybavená evropským zabezpečovačem ETCS. Rychlost vlaků se v tomto úseku bude pohybovat mezi 160 až 240 km/h. Dokončení dokumentace pro územní rozhodnutí předpokládá Správa železnic v roce 2025, zahájení stavby pak v roce 2029.

Publikoval: Richard Mrkvička (Správa železnic a ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru