Otevřít menu
Doprava dnes
-

Jak bude vypadat budoucnost železnice? Siemens Mobility ji prezentoval na veletrhu InnoTrans 2022

Siemens Mobility se na veletrhu InnoTrans v Berlíně představil sloganem „Destination Digital“. S tímto sloganem tato společnost uvedla čtyři klíčová témata na podporu zákazníka při poskytování udržitelné, pohodlné a nákladově efektivní železniční dopravy. Tato společnost na InnoTrans 2022 prakticky ukazovala, jak si budoucí železnici představuje.

8:37 / 27. září 2022
Jak bude vypadat budoucnost železnice? Siemens Mobility ji prezentoval na veletrhu InnoTrans 2022i

Foto: Lokomotiva Siemens Vecron. Zdroj: ACRI.

Na venkovní výstavní ploše společnost Siemens Mobility představovala bezemisní trakční jednotky

Na venkovní výstavní ploše společnost Siemens Mobility představovala bezemisní trakční jednotky pro neelektrifikované tratě v provedení trolej/akumulátor Mireo Plus B i ve vodíkovém provedení Mireo Plus H, lokomotivy Vectron pro rychlost 230 km/h i v duálním provedení trolej/diesel a velkokapacitní semidvoupodlažní elektrická trakční jednotka Desiro HC či další. Velkokapacitní dvoupodlažní elektrická trakční jednotka Desiro HC snadno přepraví rostoucí počet cestujících v nové železniční síti Elbe-Spree. Má dva jednopodlažní čelní trakční vozy a dva dvoupodlažní vložené netrakční vozy, což nabízí cestujícím atraktivní rychlou a pohodlnou dopravu s nízkou spotřebou energie. Okna jsou potažena speciálním rastrovaným pokovením pro lepší příjem mobilního signálu. Desiro HC má palubní WiFi a elektrické zásuvky v celém vlaku, řadu TFT monitorů, displeje s informacemi o aktuální obsazenosti a speciální systém pro bezpečnost a komfort cestujících.

Společnost Landesanstalt Schienenfahrzeuge Baden-Württemberg (SFBW) si u Siemens Mobility udělala objednávku na 20 bezemisních dvoudílných elektrických trakčních jednotek trolej /akumulátor Mireo Plus B pro rychlé, pohodné přímé vaky vedené po elektrifikovaných i neelektrifikovaných tratích. Tyto stroje jsou vybaveny modulární vysoce výkonnou lithiovou trakční akumulátorovou baterií, kterou lze nabíjet za jízdy z liniového trakčního vedení či za stání z liniového nebo bodového trakčního vedení a následně slouží k napájení vozidla při provozu na tratích bez trakčního vedení. Tyto vozy budou od prosince 2023 jezdit v síti regionálního systému Ortenau. Další tyto tři jednotky si objednali na trať Hermann-Hesse-Bahn.

Dalším exponátem v Berlíně byla nová generace vodíkových palivočlánkových trakčních jednotek, která je kombinací inovativního designu a nejnovějších udržitelných technologií. Vozidlo Mireo Plus H je vybaveno elektrickým trakčním pohonem, který využívá elektrickou energii produkovanou vodíkovými palivovými články a vyrovnávací lithiovou akumulátorovou baterií, která zvyšuje rozjezdový výkon a ukládá rekuperovanou energii při elektrodynamickém brzdění. V rámci společného projektu s Deutsche Bahn testuje Siemens Mobility zcela nový kompletní systém, který zahrnuje novou vodíkovou trakční jednotku a nově navrženou plnicí vodíkovou stanici, vytvářející energetické zázemí pro její provoz. Dvouzdrojová (duální) lokomotiva trolej/diesel Vectron Dual Mode spojuje výhody plnohodnotné dieselové lokomotivy a elektrické lokomotivy. Kombinace výkonného dieselového pohonu a zařízení pro odběr elektrické energie z trakčního vedení umožňuje provozovatelům pružně reagovat na měnící se traťové požadavky. Dopravu vlaku lze produktivně zvládnout jedinou lokomotivou, s minimální spotřebou energie a s minimálními emisemi.

Společnost Siemens Mobility představila na veletrhu také novou otevřenou digitální platformu Siemens Xcelerator

Další novinkou byl Vectron MS pro rychlost 230 km/h. Díky maximální provozní rychlosti je tato vysoce výkonná interoperabilní vícesystémová elektrická lokomotiva vhodná pro provoz expresních vlaků na konvenčních i vysokorychlostních tratích, zejména v rychlé dálkové vnitrostátní i mezistátní osobní dopravě.

Společnost Siemens Mobility představila na veletrhu také novou otevřenou digitální platformu Siemens Xcelerator a její aplikace v dopravě. Jde o koncernové portfolio hardwaru, softwaru a digitálních služeb nejen pro prostředí internetu věcí. Řídí se zásadami pro interoperabilitu, flexibilitu, otevřenost systému a poskytování řešení jako služby. Jejím cílem je vytvořit silný ekosystém partnerů, kteří mohou společně a ve větším rozsahu urychlit digitální transformaci a udržitelnost i v oblasti mobility. Díky otevření rozhraní pro všechny členy ekosystému přispívá Siemens Xcelerator k propojení reálného a digitálního světa. Jedná se o první inovaci svého druhu v železničním oboru.

Publikoval: Dagmar Lánská (Zdroj: ACRI)

Jak bude vypadat budoucnost železnice? Siemens Mobility ji prezentoval na veletrhu InnoTrans 2022 Foto: Vlak Mireo plus B. Zdroj fotky: ACRI.. Jak bude vypadat budoucnost železnice? Siemens Mobility ji prezentoval na veletrhu InnoTrans 2022 Foto: Vlak Mireo plus H. Zdroj fotky: ACRI.. Jak bude vypadat budoucnost železnice? Siemens Mobility ji prezentoval na veletrhu InnoTrans 2022 Foto: Vlak Desiro. Zdroj fotky: ACRI..
zpět na články

inzerce

nahoru