Otevřít menu
Doprava dnes
-

Jaké to je stavět metro? Na konferenci Ženy ve stavebnictví nám své zkušenosti prozradila stavbyvedoucí Tereza Pavlů!

Na konferenci Ženy ve stavebnictví vystoupilo mnoho ženských ikon, které se zajímají o dopravu. Jednou z nich byla Tereza Pavlů, stavbyvedoucí z firmy SMP CZ, která měla možnost připravovat i přímo zhotovovat metro. Jak náročné to je a co to obnáší? Tereza Pavlů nám exkluzivně prozradila své zkušenosti!

3:50 / 1. července 2022
Jaké to je stavět metro? Na konferenci Ženy ve stavebnictví nám své zkušenosti prozradila stavbyvedoucí Tereza Pavlů!i

Foto: Tereza Pavlů, stavbyvedoucí SMP CZ. Zdroj: ccconsulting.cz.

Začínala jsem na stavbě metra jako přípravář

Vaše kariéra v SMP CZ začala stavbou metra. Mohla byste nám tu Vaši roli v začátcích více přiblížit?

Začínala jsem na stavbě metra jako přípravář. Snažila jsem se poptávat dodavatele, vyhodnocovat je, dále s nimi spolupracovat. Připravovala jsem spoustu dokladů a dokumentů pro samotnou stavbu, které například zajišťovaly bezpečnost.

Co stavba metra vyžaduje? Co všechno to obnáší?

Stavba metra je velmi specifická už jenom například v tom, že člověk nekomunikuje jenom se samotným investorem stavby, ale komunikuje se spoustou služeb metra, které se samozřejmě zapojují do  stavby. A ti lidi tam samozřejmě chtějí prosadit nějaké další změny, přidat si do toho nějaké svoje práce. Člověk se musí rozhodnout, jestli těm požadavkům vyhoví, nebo je bude muset zamítnout.

Bylo to náročné především pro mě jako pro ženu

Vy jste sama pracovala přímo na staveništi modernizace metra. Jaká byla Vaše první zkušenost?

Ze začátku to bylo náročné, ale velmi mě to bavilo a to z důvodu, že každý den na stavbě je jiný. Každý den se člověk naučí něco jiného, pozná nějakou novou práci a nedá se to srovnávat s prací v kanceláři.

Kariéra Vás pak zanesla ke stavbě mostů. Proč jste se vzdala metra a šla k mostům? V čem je ta práce jiná?

Nejdříve jsem na škole studovala pozemní stavby, ale bavilo mě se učit  něco jiného. Využila jsem nabídku na realizaci metra. Podobně jsem to měla právě  i u těch mostů. Zase mě více lákalo znova studovat to, o čem je most, z čeho se skládá a jak se staví.

Dříve jste se dostala do pozice stavbyvedoucího a řídila jste modernizaci stanice metra Opatov. Určitě máte  dostatek zkušeností s takovýmto typem stavby? Jak náročné je zastoupit tuto vedoucí pozici?

Bylo to náročné především pro mě jako pro ženu, kdy spousta subdodavatelů, dělníků a mistrů mě vůbec nechtěla přijmout. Na druhou stranu jsem kolem sebe měla, když to tak řeknu, výše postavené lidi jako je investor a technický dozor, kteří mě velmi dobře přijali a měla jsem kolem sebe i svůj tým, jenž mi vždy pomohl a dokázal mě navést, když jsem nevěděla, jak dál pokračovat.

Autor: Karel Geba

 

 

zpět na články

inzerce

nahoru