Otevřít menu
Doprava dnes
-

Kocourov obsadily těžké stroje, na silnici I/22 čeká na řidiče omezení

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) začalo pracovat na opravě spojnice mezi Plzeňským a Jihočeským krajem. Oprava se týká silnice I/22, kde se řidiči nevyhnou omezení.

13:45 / 16. června 2023
Kocourov obsadily těžké stroje, na silnici I/22 čeká na řidiče omezeníi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.

Pokud se to tu na chvilku nezastaví, tak se to nebude moc pořádně rozjet do budoucna

Silnice I/22 z Klatov na Horažďovice a Strakonice. Vytížená komunikace, která spojuje Plzeňský a Jihočeský kraj. V Kocourově čeká na řidiče omezení. Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje, řekl:V obci Kocourov děláme úpravu průtahu. Součástí úpravy průtahu děláme výměnu kanalizace, děláme tam nové obruby, chodníky a děláme tam veřejné osvětlení.“

Akce takového rozsahu se neobejde bez regulace dopravy v jednom směru, a to semafory. A jak je vidět na našich záběrech. Tuto spojnici mezi Plzeňským a Jihočeským krajem využívá hodně těžkých vozidel a kamionů. Trpělivost řidičů je tady na místě. „Pokud se to tady na chvilku nezastaví, tak se to nebude moc pořádně rozjet do budoucna. Nevadí mi to, když je třeba to opravit, tak ať to opraví. Kdyby to nebylo potřeba, tak to tu asi nebude. Až to bude hotové, tak se to určitě dá pryč,“ řekli projíždějící řidiči.

Oprava asi půlkilometrového úseku v obci Kocourov je společnou akcí Ředitelství silnic a dálnic a Mochtína. Miroslav Blabol, ředitel ŘSD Plzeňského kraje dodal: „Kompletně na tom spolupracujeme s obcí Mochtín, která má vlastně tuto stavbu nebo obec Kocourov na starosti. Celkové náklady jsou zhruba 22 milionů korun. Z toho Ředitelství silnic a dálnic platí 17 milionů a zbytek Mochtín.“

Stavba začala 11. dubna s tím, že kompletně má být hotovo do konce letních prázdnin. Tedy do konce srpna. Ani v tomto případě nebude chybět nový bezpečnostní prvek, který nechybí na žádné opravě průtahu nějakou obcí. „Je tam jeden bezpečnostní prvek ve směru na Strakonice, na konci obce Kocourov děláme takzvanou vjezdovou bránu. Ochranný ostrůvek s možností přecházení, bezpečnějšího přecházení pro chodce a cyklisty,“ řekl Miroslav Blabol. Richard Topinka, znalec v oboru silniční dopravy, doplnil: „Což je samozřejmě velký plusový aspekt. To znamená, že chodci relativně mají bezpečné místo i v tom prostředním sektoru. Je možnost prakticky bezpečně přejít.“

Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: ČTK a light.polar.cz)

zpět na články

inzerce

nahoru