Otevřít menu
Doprava dnes
-

Konference Železniční dopravní cesta 2022 je za dveřmi! Co Správa železnic na své konferenci nabídne?

Správa železnic (SŽ) po delší odmlce může znovu uspořádat svou vlastní konferenci, která nese název Železniční dopravní cesta 2022 (ŽDC)! Na této akci se sejde odborná veřejnost železničního průmyslu, která bude rozebírat aktuální situaci a trendy na železnici. Veřejnost bude moct konferenci sledovat online! Jaký bude program celé akce?

9:59 / 13. listopadu 2022
Konference Železniční dopravní cesta 2022 je za dveřmi! Co Správa železnic na své konferenci nabídne?i

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: Správa železnic.

Konference Železniční dopravní cesta 2022 se letos bude konat mezi 14. a 16 listopadem v olomouckém hotelu Clarion Congress Hotel. Celou akcí bude provázet tisková mluvčí Správy železnic Nela Eberl Friebová, která v pondělí 14. listopadu oficiálně započne tuto akci společně s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou.

Následovat bude programový blok Strategie a rozvoj železniční dopravní cesty, v němž vystoupí Luboš Knížek z Ministerstva dopravy ČR (MDČR). Ten se bude věnovat koncepci rozvoje železniční infrastruktury (SFDI). Zbyněk Hořelica ze Státního fondu dopravní infrastruktury rozebere financování železnice. Marcela Pernicová z SŽ účastníkům představí, jak se takové koleje udržují ve provozuschopném stavu a tento blok ukončí Mojmír Nejezchleb, který odprezentuje stav a výhled investic. Po krátké přestávce bude pondělí program pokračovat blokem vysokorychlostní tratě (VRT) a novými trendy ve správě a údržbě ŽDC. Postup příprav a výhledy VRT představí Martin Švehlík. Karel Višnovský z AŽD bude hovořit o zabezpečovacích systémech pro železniční budoucnost. Novými trendy v diagnostice a dohledací činnosti ŽDC se bude zabývat Radek Trejtnar ze SŽ. Druhý blok zakončí Bohuslav Stečínský ze SŽ, který uvede možnosti systémových změn při zajišťování údržby ŽDC. Na závěr se bude hovořit o Koncepčním řešení pro budoucnost. Úlohy železniční geodézie v zajišťování provozuschopnosti tratě představí Libor Vavrečka ze SŽ. Následně bude hovořit Martin Krupička o Implementaci ERTMS/ETCS na české železnici. Nezapomene se ani ne energetiku na železnici, kterou rozebere Jaromír Hrubý.

V úterý program odstartuje v 8:30 a probírat se bude mechanizace a diagnostika. Jan Železný představí speciální vozidla SŽ pro zajištění provozuschopnosti dráhy. Strategie vybavení zhotovitelských firem odprezentuje Radim Wrana z firmy Subterra a.s. Následně vystoupí Martin Varecha ze společnosti HROCHOSTROJ a na závěr tohoto bloku se něco dozvíme o čistění kolejového lože ve výhybkách od George Skally ze zahraniční firmy Franz Plasser Vermietung GmbH. Blok 5 se bude věnovat zajišťování provozuschopnosti dráhy. Tématy budou údržbové základy pro VRT, o čemž promluví Jiří Merta. Dispečerskému řízení se bude věnovat Hynek Lejsal, digitalizaci kontrolní činnosti Martin Táborský a následně vystoupí Roman Šlezár z firmy DT – Výhybkárna a strojírna, a.s., Prostějov. Poslední blok nabídne pohled a zkušenosti zahraničních partnerů Správy železnic. Ti budou mluvit o zkušenostech a plánech. Viktor Plank z Österreichische Bundesbahnen (ÖBB) bude představovat Design železničních stanic. Specifika údržby VRT uvede na konfrenci Marc Ledet ze Société nationale des chemins de fer français (SNCF). Dojde i na rozebrání přeshraničního projektu Krušnohorský tunel. Německý pohled na věc prozradí Michael Menschne z Deutsche Bahn Netz AG (DB). Vše zakončí Michal Florián za společnost HROCHOSTROJ, který ukáže inovace v technologii podbíjení. V tento den navíc bude možné prohlédnout si výstavu mechanizace a diagnostických vozidel SŽ, přičemž nebude chybět Společenský večer.

Závěrečný středeční den nabídne dva bloky. Prvním bude efektivní řešení v oblasti železničního spodku. V něm vystoupí Petr Břešťovský ze SŽ, Jan Ďurove z Geotechniky Ďurove či Petr Svoboda z KELLER – speciální zakládání. Blok číslo 8 zakončí konferenci tématem Příprava infrastruktury pro zvyšování rychlosti. Mezi řečníky se objeví Ivo Jauris za SŽ, Lumír Pyszko ze společnosti OHLA ŽS, Pavel Šprdlík z Oblastního ředitelství Brno Správy železnic a Ondřej Gazárek. Od 12:00 si železničáři navíc připravili možnost prohlídky strojového čištění výhybky na olomouckém nádraží.

Generálním partnerem konference je společnost enteria. Hlavními partnery dále skupina ČMŽO Přerov, společnost Subterra, SWIETELSKY a OHLA ŽS. Významnými partnery budou firmy AŽD, GJW Praha, NDC ON logic, TOMI REMONT, VHC a Plasser a Theurer. Dalšími partnery následně budou Chládek a Tintěra Havlíčkův Brod, firesta, IDS Olomouc, inprovia, pirell, SaZ, STRABAG, TRAKrail, Šroubárna Kyjov, VINCI CONSTRUCTION, VÝCHODOČESKÁ DRÁHA, žpsv a SEŽEV RECO.

Autor: Richard Mrkvička

zpět na články

inzerce

nahoru