Otevřít menu
Doprava dnes
-

Kruhový objezd u Prašné brány uklidní dopravu. Magistrát to kritizuje

Kruhový objezd u Prašné brány přispěje k odlehčení dopravy v dalších částech centra města. Souvisí také s příštími změnami dopravy v okolí; například s budoucím obousměrným provozem v ulici Hybernská. ČTK to řekl Richard Bureš (ODS), radní Prahy 1.

12:35 / 7. května 2022
Kruhový objezd u Prašné brány uklidní dopravu. Magistrát to kritizujei

Foto: Michal Sváček, MAFRA / www.idnes.cz

Avšak podle primátora Zdeňka Hřiba (Piráti) a jeho náměstka Adama Scheinherra (Praha Sobě) se o dobré řešení nejedná. Ačkoli s ním nesouhlasí, nemá magistrát zákonnou možnost křižovatku změnit. Podoba prostranství je lidmi kritizována i na sociálních sítích.

Návrh podoby prostoru u Prašné brány dle projektu Institutu plánování a rozvoje (IPR)  zveřejnil primátor na svém twitterovém účtu.

Dosavadní organizace dopravy v místě byla podle Bureše nelogická a nepřehledná. "Opatření znamená výrazné omezení dopravní zátěže v Petrské čtvrti, ale i v Jindřišské a Panské, kudy auta směřující do Hybernské jezdila. Ta bude v následujících týdnech zobousměrněna a řidiči tak nebudou muset jezdit dalšími ulicemi centra," vysvětlil Bureš.

Podle něj souvisí opatření s dopravními změnami spojenými s výstavbou v okolí Masarykova nádraží. Vedle zavedení obousměrného provozu v Hybernské bude zakázán vjezd do části Havlíčkovy a rozšíření zastávky MHD. V přepočtu na metry čtvereční je na silnici samotné podle Bureše méně bílé barvy, než kolik jí tam bylo dosud.

Praha 1 udělala v minulosti Kruhový objezd také na křižovatce Národní třídy, Jungmannovy a Perlové. "A Národní ukázala, že to funguje," dodal Bureš.

Změnu křižovatky u Prašné brány Hřib se Scheinherrem kritizují. "Říkal jsem panu radnímu Burešovi už v únoru, že s tím nesouhlasím, že to je jak dopravní hřiště někam k Lidlu. Technická správa komunikací (TSK) to odmítla realizovat, ale oni si objednali vlastní firmu," sdělil Scheinherr.

"Je podle mě fér přiznat autorství tohoto dopravního díla těm, kteří se o něj skutečně zasloužili: ODS z Prahy 1. S tímhle já opravdu nemám nic společného a opravdu mě bolí se na to dívat. Ponaučení - je nutné volit kompetentní vedení i do městských částí," řekl pro ČTK primátor Hřib.

Rozhodnutí vybudovat kruhový objezd je v kompetenci radnice Prahy 1 a jejího odboru péče o veřejný prostor a oddělení dopravy. Podle Schinherra s Hřibem město nemá, jak jej změnit.

 

Publikovala: Dagmar Lánská (zdroj: ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru