Kühne + Nagel sází v námořní přepravě na sdílení klíčových dat se zákazníky
Souhra několika faktorů stále ovlivňuje složitou situaci v námořní přepravě a začátek letošního roku nepřinesl výraznou změnu.
Podle logistické společnosti Kuehne+Nagel jsou na vině pokles a rychlý nárůst poptávky po námořní přepravě v roce 2020, incidenty v přístavech, nedostatek kontejnerů, ale také nová geopolitická situace.
V nejvytíženějších světových přístavech tak mohou nyní lodě čekat na zakotvení až dva týdny. Potřeba dodat zboží včas a v požadovaném objemu je přitom naléhavější než kdykoli předtím. „Našim zákazníkům významně pomáhá hustá síť servisních středisek Kuehne+Nagel s více než deseti tisíci odborníky v kombinaci s našimi integrovanými technickými řešeními. Usnadňuje jim totiž rozhodování o zásilkách,“ vysvětloval na konci loňského roku Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice, globální strategii společnosti.
Pozitivní ohlasy podle něj zaznamenává zejména platforma myKN, která pomáhá předcházet problémům při řízení dodavatelských řetězců. Rozhodování zákazníků usnadňuje zejména dostupnost aktuálních dat, a to od rezervace až po možnost sledování zásilky v přepravě, což vede k větší odolnosti dodavatelských řetězců.
Aktuální plány plaveb, transparentnost alternativního trasování a možnost okamžitých rezervací vedou k optimalizaci logistiky z hlediska její rychlosti i spolehlivosti. Přehled o aktuální poloze plavidel pak zefektivňuje plánování v cílové destinaci. „Sdílení klíčových dat a transparentnost jsou pro dodavatelské řetězce nesmírně důležité hodnoty, a to jak v roce 2022, tak i nadále v budoucnosti. Zejména v současné složité námořní situaci jsou kvalitní data pro naše zákazníky velkým přínosem,“ dodal Miroslav Pudil.
Autor: Bc. Filip Červinka (zdroj: Kühne + Nagel)