Otevřít menu
Doprava dnes
-

Kvůli opravě mostu Otakara Ševčíka v Brně se omezí silniční provoz

Brněnský most Otakara Ševčíka se bude opravovat, což bude znamenat omezení provozu od 16. ledna. Silniční provoz bude zredukován do režimu 1+1. Zahájení oprav bude příští pondělí, přičemž oprava první poloviny mostu potrvá rok. Součástí akce bude také oprava nájezdových ramp. Co zástupci ŘSD dále prozradili?

23:27 / 11. ledna 2023
Kvůli opravě mostu Otakara Ševčíka v Brně se omezí silniční provozi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: ŘSD.

Omezení začne platit v pondělí ráno od 8 hodin. Práce budou realizovány po etapách. V první fázi, která potrvá od ledna 2023 zhruba jeden rok, uzavřeme jízdní pás ve směru od Židenic na Komárov, včetně přilehlých ramp. Provoz bude převeden do protisměrného jízdního pásu a veden v režimu 1+1 s navazujícími dopravními omezeními. To znamená, že v každém směru bude průjezdný pouze jeden jízdní pruh. Z mostu nebude možné odbočit vpravo ani vlevo na Ostravskou ulici. Opravovaný úsek budou řidiči objíždět po přehledně značených objízdných trasách, které jsou odlišné pro vozidla do 6,5 t a nad 6,5 t. Přechodné dopravní značení už je rozmístěno na příjezdových komunikacích a dálnicích. Cílem je odklon nejtěžší a tranzitní dopravy na objízdné trasy mimo centrum. Práce na mostu budou trvat dva roky. Každý rok opravíme jednu polovinu. Jsme si vědomi toho, že dopravní situace bude složitá a řidičům se předem omlouváme za komplikace,“ sdělil ředitel Závodu Brno David Fiala.

Objízdné trasy pro veškerou dopravu, která míří od dálnice D1 na Svitavy, povede po dálnici D1 až na exit 190 a poté po Bítešské a Žabovřeské Královopolskými tunely na svitavskou radiálu. Objízdné trasy povedou také po Jedovnické a přes Vinohrady. Dalšími ulicemi, kterých bude možné pro objížďku využít, jsou Dornych, Hněvkovského či Černovická.

Oprava mostu se dotkne i provozu linek MHD, avšak pouze okrajově. Podle plánu výluk dopravního podniku pojedou autobusové linky 44 a N89 z centra mezi zastávkami Tržní a Škroupova odklonem, nevynechají žádnou zastávku, a navíc obslouží zastávku Spáčilova. Linka 84 pojede odklonem mezi zastávkami Otakara Ševčíka a Hladíkova ulicemi Táborská, Životského, Křenová a Masná. Kvůli tomu vynechá zastávky Škroupova a Tržní a nově obslouží zastávky Buzkova, Geislerova, Životského a Masná. Zastávka Otakara Ševčíka bude přeložena k zastávce tramvajové linky 9 a zastávka Hladíkova bude přeložena za křižovatku Masné a Mlýnské. Noční autobusová linka N89 ve směru do centra pojede v úseku Otakara Ševčíka až Životského odklonem a vynechá zastávku Škroupova, nově obslouží zastávky Buzkova a Geislerova.

Stavba se skládá z 15 stavebních objektů, přičemž samotná konstrukce mostu Otakara Ševčíka je rozdělena do pěti objektů. „Oprava bude technicky probíhat systémem zvedání jednotlivých mostních polí s jejich následnou kontrolou a upřesněním volby vhodné sanace. Stávající konstrukce mostu neumožnila ve fázi přípravy zadávací dokumentace přesnou specifikaci rozsahu revitalizace díla. Dojde k částečnému nahrazení spodní stavby, ke kompletní výměně ložisek, výstavbě nového příslušenství a celkové opravě zbývajících stavebních objektů. Tento způsob postupu výstavby znamená, že vždy po dobu realizace jedné z fází bude doprava převedena na polovinu mostních objektů. Pro rekonstrukci druhé poloviny mostu v roce 2024 budou stanoveny nové objízdné trasy v opačných směrech,“ doplnil hlavní stavbyvedoucí Petr Novotný ze společnosti OHLA ŽS, a.s.

Zhotovitelem opravy mostu Otakara Ševčíka v Brně je sdružení OHLA ŽS, a.s. a Metrostav TBR a.s. za smluvní cenu 420 mil. Kč bez DPH v režimu D&B (Design & Build). „Jedná se o metodu, kdy si zhotovitel stavbu sám naprojektuje a povolí, což přináší časovou úsporu.  Zhotovitel může využít své know-how,“ prozradili zástupci ŘSD.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: ŘSD a ČTK)

zpět na články

inzerce

nahoru