Lidé půjčující auta na platformě HoppyGo vydělali 30 milionů Kč
Majitelé aut na HoppyGo loni vydělali přes 30 milionů Kč. Tato platforma pro sdílení aut mezi lidmi je v poslední době velmi úspěšná, a proto se také zařadila mezi nejrychleji rostoucí technologické firmy ve střední Evropě. Platforma navýšila svůj obrat o více než polovinu oproti minulému roku. Co dalšího tato služba lidem přinesla?
Na prvním místě je pro nás spokojenost uživatelů
Pro platformu HoppyGo ze skupiny Škoda Auto DigiLab byl rok 2022 úspěšný na všech třech trzích, kde působí. Zatímco rok 2021 byl ve znamení vstupu do Polska a na Slovensko, rok 2022 se již nesl ve znamení kontinuálního růstu jak tam, tak v České republice. Projevilo se to také na obratu platformy, který dohromady meziročně narostl o 51 %.“Dlouhodobě se nám daří budovat věrnou komunitu řidičů i majitelů aut. Především díky nim se nám v roce 2022 podařilo splnit stanovené cíle, včetně toho nejvýraznějšího, celkové výše odměny majitelů. Jsem pyšný také na celý tým HoppyGo. V nelehké době jsme dokázali posunout náš produkt dál, výrazně zlepšit hodnocení aplikace a rozšířit náš koncept dostupné a flexibilní mobility. Potvrzuje se, že naše řešení dává smysl a poptávka po něm je tu za každé situace, i v ekonomicky obtížnějším období,” říká Robin Švaříček, ředitel HoppyGo. Majitelé nabízející na platformě své vozy k zapůjčení si celkově vydělali rekordních 32 milionů korun, což v meziročním srovnání znamená o 45 % více. Vzhledem k tomu, že aktivních majitelů vozů (někdy s více než jedním vozem v nabídce) bylo na HoppyGo v uplynulém roce 650, v průměru to znamená výdělek 41 675 Kč na jednoho. Šedesát z nich navíc dosáhlo ročního výdělku více než 100 tisíc Kč. Registrovaných automobilů přibylo o 2600 na celkových více než 13 200 vozů. Celkový počet uživatelů HoppyGo už atakuje hranici 185 000.
“Na prvním místě je pro nás spokojenost uživatelů. V konečném důsledku je přímo úměrná tomu, jak se daří HoppyGo. A HoppyGo se v roce 2022 dařilo výborně i při porovnání v mezinárodním měřítku, kde patříme k těm nejinovativnějším a nejrychleji rostoucím společnostem ve střední Evropě,” hodnotí Švaříček a poukazuje na to, že se HoppyGo umístilo ve středoevropské konkurenci žebříčku prestižního programu Deloitte Technology FAST 50 na 11. místě. Tým HoppyGo také v roce 2022 věnoval značný prostor CSR iniciativě “Ženy auta půjčují”, která byla v červenci zahájena odbornou konferencí “Ženy a mobilita”. “Naším dlouhodobým cílem je bořit stereotypy, dodávat kuráž ženám řidičkám, a především pomáhat zpřístupňovat mobilitu tam, kde je to potřeba více, než se může zdát. Ženám v tíživé situaci, především matkám samoživitelkám, má auto potenciál výrazným způsobem usnadnit život,” vysvětluje Head of Marketing HoppyGo Radka Jenka Šubířová, která stála u zrodu iniciativy. Projekt se dále vyvíjí a průběžně rozšiřuje i v roce 2023, a to i díky zapojení ambasadorek, mezi něž patří například závodnice Olga Roučková nebo finanční expertka Marta Gellová. “Trendem, k jehož osvětě HoppyGo významným způsobem přispívá, je také elektromobilita. V nabídce máme na všech trzích celkem téměř 100 elektroaut 14 různých značek, takže je opravdu z čeho vybírat a co zažít v rámci této stále ještě nové technologie,” doplňuje Švaříček.
Součástí nabídky je od podzimu nejnovější model Škoda Enyaq Coupé RS iV, který se ihned setkal s velkým zájmem ze strany uživatelů. Do konce roku s ním uskutečnili 24 zápůjček, nejčastěji trvajících 2 až 3 dny, v rámci nichž najeli více než 10 000 km. Specificky u elektromobilů se silně projevuje motivace řidičů půjčovat si vozidla, aby si je vyzkoušeli před tím, než si je koupí. V celkovém měřítku si z tohoto důvodu zkouší auto na HoppyGo téměř 10 % uživatelů. Mezi tradičně nejúspěšnější značky patřily Škoda, Ford a Fiat. Mezi konkrétními modely vévodí žebříčku Škoda Fabia a Octavia a hned za nimi je Ford Transit. Úplně nejúspěšnějším vozem je ale 9 let staré Porsche Macan. Půjčeno bylo 121 dní, tedy téměř třetinu celého roku, v rámci 35 zápůjček. Jeho majitel si díky tomu vydělal přes 300 tisíc korun.
Publikoval: Richard Mrkvička (Zdroj: Hoppy Go)