Mezi Pardubicemi a Stéblovou začíná nepřetržitá výluka!
Probíhající modernizace trati mezi stanicemi Pardubice-Rosice nad Labem a Stéblová si od 24. března vyžádá úplné zastavení provozu vlaků. V rámci výluky dojde v dotčeném úseku k vybudování několika nových mostních objektů a rekonstrukci kolejí a trakčního vedení. Omezení skončí se začátkem letních prázdnin.
Práce se budou soustředit na zastávce Pardubice-Semtín a ve stanici Pardubice-Rosice nad Labem, kde probíhá budování nových podchodů. Na trati dále dojde ke snesení mostních objektů, převážně propustků, a k jejich následnému obnovení. Během uvedené výluky stavbaři v celém 7,5 km dlouhém úseku zrekonstruují železniční svršek a spodek a napřímí část tratě u Doubravic.
Obnovou projde také trakční vedení, železniční svršek a spodek kolejového rozvětvení v Rosicích nad Labem. Výluka skončí 30. června. Elektrické vlaky se na trať vrátí po rekonstrukci trakčního vedení mezi Rosicemi a hlavním nádražím v Pardubicích, a to 15. července 2022.
Na zdvoukolejnění úseku Pardubice-Rosice nad Labem – Stéblová se pracuje od loňského května. Významným prvkem stavby je náhrada původního jednokolejného mostu přes Labe novým dvoukolejným. Prozatím byl most přesunut do provizorní polohy a pracuje se na montáži nosné konstrukce nového dvoukolejného přemostění. K ukončení rekonstrukce, jejímž výsledkem bude také zvýšení rychlosti vlaků na 160 km/h, dojde na konci příštího roku.
Publikoval: Bc. Karel Geba (Zdroj: TZ Správa železnic)