Otevřít menu
Doprava dnes
-

Mezi Soběslaví a Doubím jezdí vlaky zatím rychlostí 160 km/h, zrychlí však na 200 km/h

Slavnostně se ukončila modernizace traťového úseku mezi Soběslaví a Doubím u Tábora. Výsledkem je dvoukolejná novostavba trati, po níž aktuálně vlaky jezdí rychlostí až 160 km/h. Po instalaci evropského zabezpečovače ETCS však vlaky zrychlí na 200 km/h. Podstatně se tak zkrátily, a navíc ještě zkrátí doby jízd mezi Prahou a Jihočeským krajem.

8:40 / 30. května 2023
Mezi Soběslaví a Doubím jezdí vlaky zatím rychlostí 160 km/h, zrychlí však na 200 km/hi

Foto: Ilustrační foto. Zdroj: SŽ.

Nejrychlejší spoje zvládnou trasu z Českých Budějovic do hlavního města za 100 minut

Mezi Soběslaví a Doubím vedla původně jednokolejná trať s maximální rychlostí 100 km/h. Nyní vlaky využívají dvoukolejnou přeložku o délce 8,8 kilometru, která částečně kopíruje dálnici D3. Došlo tak nejen k jejich zrychlení, ale také ke zvýšení kapacity trati a současně pravidelnosti dopravy, kdy odpadlo čekání na protijedoucí vlak ve stanicích Soběslav a Roudná.

Trať je stavebně připravena pro rychlost 200 km/h. Tak rychle zde budou moci jezdit soupravy typu pendolino po instalaci evropského systému ETCS. Pro ostatní vlaky bude maximální rychlost 185 km/h. „Už nyní se podstatně zkrátilo cestování z jižních Čech do Prahy, nejrychlejší spoje zvládnou trasu z Českých Budějovic do hlavního města za 100 minut. Umožnilo to dokončení nejen tohoto úseku, ale i další dlouhé přeložky mezi Sudoměřicemi a Voticemi. Celkem tak vlaky mohou využívat 30 kilometrů zcela nové trati,“ vysvětluje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Cestující mohou využívat přesunutá nástupiště v Doubí u Tábora a zcela novou zastávku Myslkovice

Práce probíhaly od září 2019. Jejich výsledkem je mimo jiné druhý nejdelší železniční tunel na jihočeské železnici, a to Zvěrotický s délkou 370 metrů. Dalšími stavebními dominantami jsou 830 metrů dlouhé přemostění Černovického potoka a estakáda o délce 263 přes rybník Kamenný. Cestující mohou využívat přesunutá nástupiště v Doubí u Tábora a zcela novou zastávku Myslkovice, která vznikla namísto stanice Roudná. Významným příspěvkem k životnímu prostředí je tunelový most převádějící nad železnicí biokoridor v lokalitě Hluboká. Z hlediska bezpečnosti provozu je pak důležité zrušení všech přejezdů, které nahradily podjezdy nebo nadjezdy.

Celkové investiční náklady akce dosáhly 4 859 601 137 Kč. Zhotovitelem prací byla společnost Soběslav – Doubí, kterou tvořily firmy STRABAG Rail, EUROVIA CS a Metrostav. Projekt Modernizace trati Veselí n. L. – Tábor – II. část, úsek Veselí n. L. – Doubí u Tábora, 2. etapa Soběslav – Doubí byl spolufinancován Evropskou unií v rámci Operačního programu Doprava 2014–2020. Příspěvek EU může dosáhnout až 1 511 088 992 Kč. Národní financování zajistil Státní fond dopravní infrastruktury.

Publikoval: Karel Geba (Zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru