Otevřít menu
Doprava dnes
-

Ministr Martin Kupka vidí budoucnost ve vysokorychlostní železnici

Martin Kupka (ODS), ministr dopravy, na nedávné Radě ministrů dopravy členských států EU a IRFC 2022 vyzdvihl důležitost vysokorychlostních tratí (VRT) v České republice. Podle něj je česká železnice bez kapacit a bez nových koridorů to v ČR nepůjde. Toto téma se týká i silniční nákladní dopravy, která by se díky tomu mohla přesunout na železnici.

12:30 / 29. října 2022
Ministr Martin Kupka vidí budoucnost ve vysokorychlostní železnicii

Foto: Ministr dopravy Martin Kupka (ODS). Zdroj: MDČR.

Vysokorychlostní tratě by také mohly snížit hustotu silničního provozu

Názor ministra dopravy na VRT a rozšíření českých železničních koridorů nepřinese více kapacit, ale také usnadní přesunutí silniční nákladní dopravy na železnici. To by mohla přinést železnice v tzv. nové stopě. V nedávné době také poukazoval na to, že trendem v Evropě se stává nahradit lety na krátké vzdálenosti právě rychlou železnicí, jak je tomu například v Japonsku. Jediným řešením pro Česko a naši železnici je vybudování úplně nových koridorů. To je nezbytné proto, abychom naši železniční síť udělali spolehlivější, rychlejší, ale také třeba proto, abychom mohli dostat více nákladů na železnice,“ uvedl ministr dopravy.

Vysokorychlostní tratě by také mohly snížit hustotu silničního provozu. Je pravděpodobné, že by mnoho lidí využilo spolehlivou VRT z Prahy do Brna místo toho, aby muselo jet po D1, kde se často tvoří kolony. Vysokorychlostní železnici se však stále brání některé samosprávy, kvůli zásahu do krajiny, avšak i na toto téma se snaží Ministerstvo dopravy myslet, ujistil ministr dopravy. Kdy tedy může VRT přijít? A když sledujeme vývoj ve světe, tak je jasné, že jedinou možností je vybudování vysokorychlostních tratí. První úseky chceme začít stavět v roce 2026. První ucelené by mohly být hotové v roce 2030,“ řekl Martin Kupka.

Autor: Richard Mrkvička (Zdroj: Facebook Martina Kupky)

zpět na články

inzerce

nahoru