Otevřít menu
Doprava dnes
-

Modernizace úseků mezi Brnem a Blanskem byla definitivně ukončena

Správa železnic slavnostně ukončila modernizaci úseků z Brna do Adamova a z Adamova do Blanska. Stavební práce zaměřené na rekonstrukci železniční infrastruktury zahrnovaly i opravu železničních zastávek a sanaci tunelů.

15:26 / 17. dubna 2023
Modernizace úseků mezi Brnem a Blanskem byla definitivně ukončenai

Foto: V rámci modernizace traťového úseku proběhla sanace několika tunelů. Zdroj: Facebookový profil Správy železnic

Více než rok trvající stavební práce na dvou úsecích prvního železničního koridoru byly definitivně ukončeny. Vlaky se sice na trať vrátily loni v prosinci, doteď však probíhaly dokončovací práce. Stavby z Brna do Adamova a mezi Adamovem a Blanskem byly především zaměřené na rekonstrukci železniční infrastruktury. Opomenuty však nebyly ani zastávky či tunely.

Z Brna do Adamova

Na prvním úseku stavby z Brna-Maloměřic do Adamova došlo k rekonstrukci železničního svršku a částečně i spodku. Projekt měl za cíl odstranit v těchto místech propady traťové rychlosti a podstatným způsobem zvýšit bezpečnost provozu. Přestavbou prošly prakticky všechny mosty a propustky. U čtyř tunelů byla navíc provedena sanace. V rámci modernizace došlo i na pročištění příkopů a obnovení bezpečnostního značení. Dále byla provedena sanace některých skalních svahů, které ohrožovaly bezpečnost dopravy.

Součástí projektu byla i celková přestavba technologické budovy v Bílovicích nad Svitavou a stavba nové, a to na odbočce Svitava v místě původního strážního domku.

„Komplexní renovací prošly i zastávky v Bílovicích nad Svitavou a Babicích nad Svitavou. Zaměřili jsme se na potřebnou bezbariérovost a pohodlný nástup do vlaků. Nástupiště mají normovou výšku, dostačující délku pro moderní soupravy a také nové zastřešení,“ popsal Jiří Svoboda, generální ředitel Správy železnic.

Z Adamova do Blanska

Rekonstrukce tohoto traťového úseku zahrnovala zásadní přestavbu adamovské zastávky, která už disponuje novým nástupištěm. „Významně se zkrátila docházková vzdálenost cestujících jedoucích od Brna, bezbariérový přístup zajišťuje šikmý přístupový chodník,“ dodal Svoboda. I v rámci této stavby byly stabilizovány skalní svahy a opěrné zdi. Na úseku z Adamova do Blanka prošlo pět tunelů sanací a opraveno bylo devět mostů a devět propustků.

Modernizace obou úseků přesáhla 7 miliard Kč.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Správa železnic)

zpět na články

inzerce

nahoru