Otevřít menu
Doprava dnes
-

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová se odhaduje na více než 10 miliard Kč

Tento týden proběhlo jednání hejtmana Pardubického kraje Martina Netolického s generálním ředitelem Správy železnic Jiřím Svobodou a starosty Svitav a České Třebové. Předmětem debat byla především modernizace uzlu Česká Třebová a stav tratí 024 a 025.

19:04 / 5. března 2023
Modernizace železničního uzlu Česká Třebová se odhaduje na více než 10 miliard Kči

Foto: Vypadá to, že modernizace uzlu v České Třebové přesáhne částku 10 miliard Kč. Zdroj: pixabay.com

Tématem jednání hejtmana Pardubického kraje s ředitelem Správy železnic a zastupiteli obcí Svitavy a Česká Třebová byl stav železnice na konkrétních místech Pardubického kraje.

Stav tratí 024 a 025

Pardubický kraj potřebuje vzhledem ke svým rozvojovým aktivitám znát záměry Správy železnic na tratích 024 a 025. „Například na trati 024 řešíme dva za sebou následující železniční přejezdy, které výrazným způsobem omezují traťovou rychlost v Králíkách. Společně s panem ředitelem jsme se domluvili, že budeme toto téma dále rozvíjet, a to včetně možnosti realizace pilotního projektu na bezdrátovou komunikaci hnacího vozu se zabezpečovacím zařízením,“ uvedl Martin Netolický, hejtman Pardubického kraje.

Kraj plánuje i v letošním roce rozšířit provoz na trati 025 mezi Dolní Lipkou a Hanušovicemi, a to v období letních prázdnin kromě víkendů i v týdnu. „V loňském roce se nám tento provoz osvědčil, a proto chceme i letos turistům nabídnout rozšíření způsobů přepravy v této vyhledávané lokalitě. Dílčím problémem jsou v tuto chvíli technické stavy dvou mostů, kvůli kterým je zde nyní snížena traťová rychlost,“ dodal hejtman.

Modernizace železničního uzlu Česká Třebová

Během jednání došlo i na téma aktuálně probíhajících příprav modernizace železničního uzlu Česká Třebová. To zajímalo především starostu města Česká Třebová. „Modernizace železničního uzlu Česká Třebová je samozřejmě tématem a předmětem diskusí v našem městě, a proto mne zajímá aktuální stav příprav a výhled zahájení této investice přesahující 10 miliard korun. Řeší se také protihlukové stěny, jejich vzhled, ale také výška. S panem ředitelem jsme se domluvili na setkání s pověřenými pracovníky, kteří by nás, jako nové vedení města, o všem potřebném informovali tak, abychom mohli dále předávat tyto informace našim občanům,“ řekl Zdeněk Řehák, starosta města Česká Třebová.

Stav nádraží ve Svitavách

Při setkání hejtmana Pardubického kraje, ředitele Správy železnic a starostů měst Česká Třebová a Svitavy nebyla opomenuta ani modernizace svitavského nádraží. Toto nádraží se totiž aktuálně nachází ve stavu, který nevyhovuje současným požadavkům na cestování. „V roce 2019 jsme dokončili modernizaci prostoru před nádražím, ze kterého se stal moderní přestupní terminál. Nyní řešíme rekonstrukci samotné nádražní budovy včetně zajištění bezbariérovosti, což je v tuto chvíli velký problém. Jsem rád, že pan ředitel tento problém vnímá a v první polovině letošního roku dojde k demolici starých budov. Na druhou stranu jsme vzhledem k pokročilému stádiu příprav dalších velkých projektů Správy železnic realisté. Nicméně je potřeba na stav našeho nádraží upozornit,“ sdělil David Šimek, poslanec a starosta města Svitavy.

Publikovala: Lucie Sogelová (zdroj: Pardubický kraj)

zpět na články

inzerce

nahoru